dinsdag 29 januari 2008

De Kruidvat lok

Vanmorgen ontstond op kantoor discussie over de treintjesfoto's van afgelopen weekend. Niet alleen hadden de collega's, die hier niet genoemd willen worden (Harry en Peter), het verhaal hier gelezen en de plaatjes gekeken, ze hadden het ook onthouden!
Ik maak dan dus ook meteen even van de gelegenheid gebruik: heren, het is 0067! Onthouden graag!
Zo, verder met mijn verhaal. Er was verwarring over de lok op de foto's, die met de zwaailichten. Dat was de Kruidvat lok van de tekst, zo beweerden ze.
Nee dus. Het was de Roco 2400. De Kruidvat lok 6505 is een drie-asser. Een niet bestaande lok, of fantasielok. Die vanwege zijn zwaailicht en aanschafprijs in mijn collectie niet mocht ontbreken.
Dat de lok (met nummer 6505) niet echt bestaat zal me verder worst zijn (maakt me ook niet uit wat voor worst, hoewel ik grillworst wel erg lekker vind).
De wel bestaande rangeerlok in mijn verzameling is de 634 van Roco, waarvan de tandwielen onderling geen contact maken zodat de lok wel herrie maakt maar geen milimeter van zijn plaats komt. Omdat ook de schroefjes van zeer twijfelachtige kwaliteit zijn krijg ik dit hok (voor de kenners: bakkie) niet open. Omdat dit verhaal kop nog staart heeft plaats ik natuurlijk ook een echt bestaande 6400/6500. Harry, Peter, is het nu duidelijk?
Die ene lok met zwaailicht komt bij het Kruidvat vandaan, de andere loks niet! Hachelijk!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is vreemd dat de lok een blauw licht mag dragen. Ik dacht dat er spoorwegpolitie er mee rond racede. Maar dat is niet het geval... Waarom mochten zij wel blauw voeren en ik niet?

FRANK103 zei

Dan hebben ze voorrang boven anderen! Natuurlijk moet de sirene ook aanstaan!

Anoniem zei

Wat een verschillende soorten nog, en dat heeft vast allemaal een reden, me dunkt.

FRANK103 zei

Dat klopt, motorvermogen, asdruk, efficiëncy, leeftijd en veel meer variabelen!

Willem S zei

bla,bla,leuter,leuter.... ;-)

FRANK103 zei

Ja, dat was ongeveer de bedoeling van dit verhaal.
Ik mis in jouw beschrijving alleen nog:
zanik, zanik!

:-)

Anoniem zei

0067, Roco 2400, nee frank103 het is s'middags 1 choco.

die 6513-loco is volgens mij gewoon een gepimpte 6505-kruidvatloco

FRANK103 zei

Nee anonieme Peter, als je goed op zou letten zou je zien dat een 6513 uit de fabrieken van Mak komt en de 6505 uit de fabriek van Henschel. En dat is dus niet hetzelfde! Netzoals een choco niet hetzelfde is als een cappucino of een 0067!