maandag 28 januari 2008

Meer over de vaas

Vanavond kreeg ik van Jacko, die hier vast niet genoemd wil worden, een e-mail. Mijn foto van de vaas die hier in december te zien was en die ik heb gebruikt voor de fotowedstrijden op digireflex en digi foto freak, overigens beide wedstrijden zonder een punt te krijgen (snif...), heeft Jacko bewerkt. En dat laat ik jullie natuurlijk graag zien! (foto hierboven: het origineel, foto hieronder: bijgesneden en meer -roest- kleur)Natuurlijk laat ik ook de diverse ondergaande zon foto's zien van afgelopen zomer en het origineel. Op de wand achter mijn bureau hangen zowel de sneeuw als de ondergaande zon foto (hieronder, let op het vliegtuig in de linkerbovenhoek) in een uitvergroting van 50 bij 70 centimeter, een beetje het maximum wat mogelijk is met mijn camera. Als je dan met je neus op de foto gaat staan dan zie je duidelijk het verschil met analoge fotografie. (hieronder, 2 foto's van 17 juli 2007)Vooral wat betreft scherptediepte en onscherpe details aan de voorzijde van de foto. Ik denk dat de oorzaak daarvan in het fotograferen in jpg ipv raw zit. Maar dat ga ik nog uitproberen. Dus helaas voor jullie, het wordt vervolgd!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kan al niet meer wachten... En weet Rene hier al van?

FRANK103 zei

Nee, zijn deze foto's wel scherp dan??

Anoniem zei

Vazen dienen om dode bloemen in te zetten. Ik hou er niet zo van.

FRANK103 zei

In deze vaas passen geen bloemen. Er zitten gaten in de vaas (zie foto's) en dat is heel belabberd voor het water dat de bloemen nodig hebben! Voorts is de vaas ook een beetje groot, ik schat een meter of 5 hoog. Daarbij vallen bloemen in het niet.

Deze vaas dient dus een ander doel: hij is fotogeniek! Een vaasfoto-object dus!

HenkG zei

Jacko die zich bezighoudt met het bijsnijden van foto's? Heb ik dan toch nog invloed?

FRANK103 zei

Zou zomaar kunnen!

Jacko zei

@ Henk : Jacko is iemand anders dan Jaco.