vrijdag 22 februari 2008

Nog meer over vroeger

Laat ik beginnen met alles te ontkennen. It wasn't me! Of? Hoe moet ik beginnen? Anonieme Peter, die sinds gisteren mijn nieuwe kamergenoot is en de schok daarvan nog niet volledig verwerkt heeft, had 2 AH-smurfen mee voor het grut. (Hierboven een brilsmurf die het grut om onduidelijke redenen Frank noemt...) En ja, dan komen verhalen boven borrelen! (Hieronder: de smurf die ook aan een collega doet denken, die hier uiteraard niet genoemd wil worden, met een BMI boven de 25 ivm de overdadig aanwezige spiermassa en niet door het zelf gefabriceerde baksel).Natuurlijk wil anonieme Peter hier ook niet genoemd worden en ontkent hij ook van alles, maar zijn broer (wil hier niet genoemd worden!!) verzamelde ook van alles. Shell munten, voetbalplaatjes, Asterix poppetjes (in een verpakking met een kauwgumpje). Op onverklaarbare wijze zijn dit soort verzameldingetjes ook bij mij op zolder beland (ik ontken nog steeds alles), waarschijnlijk herkennen de iets oudere jongeren die dit weblog bezoeken (en uiteraard het bezoek ontkennen) de rommel. Treinkaartjes uit een ver verleden, een Nederlandse Pravda, Artis boekjes uit de begintijd van de boekdrukkunst en een Efteling boekje uit de tijd dat het spookkasteel zelfs nog gebouwd moest worden (en de toegangsprijs was toen 7 gulden!!). Het Tita Tovenaar boek met de plaatjes van het Grobbemonster.Gaat dit nu nog ergens heen? Ja, het veilig opbergen van spulletjes moet je doen nadat je deze gebruikt hebt. En niet tijdens het gebruik. Een scootercontactsleutel bewaren onder de afgesloten buddyzit kan handig zijn als je de reservesleutel bij je hebt, of als je thuis bent en de reservesleutel makkelijk kan pakken. In anders gevallen het is op z'n minst wel onhandig! Zo kon anonieme Peter vanmiddag tijdig ontsnappen aan mijn kletsverhalen voor een reddingsactie bij een supermarkt in O. Noodgedwongen heb ik nog een paar uur naar buiten gekeken en genoten van het nieuwe uitzicht waar ik jullie binnenkort enkele foto's ga tonen. Zei iemand hachelijk?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

De smurfen zijn het leukst!
Ook al zijn ze bij de AH.
Waar ik dus niet kom.

Hachelijk.

PorscheHarry zei

Ik ontken dat ik de Astèrix & Obelix poppetjes, die bij de Jamin werden weggegeven ook ergens heb liggen in één van die nog te openen verhuisdozen.

FRANK103 zei

Renésmurf gebruikt ook al hachelijk!

Geweldig!




Geweldig?



Geweldig hachelijk!

Anoniem zei

Schitterend! WAT een verzamelingen! Wees er maar zuinig op.. :-) Mij hoorde je géen hachelijk zeggen ;-) Maar ik ben dan ook een vreemde hier, zegmaar ;-)

FRANK103 zei

Hoi Jolie, ik denk dat jouw goede raad te laat komt voor de cake. Die is op.....

En dat is inderdaad hachelijk!

Danny zei

De muntjes met de renners op die herinnerde ik me nog, die verzamelde ik ook. Alleen wist ik niet meer dat dit Shell-muntjes waren.

FRANK103 zei

Beste Danny, voordat ik flauwe opmerkingen maak: renners? Je bedoelt hardlopende voetballers? Of wielrenners?
Op de foto staan ruimtevaart-munten en Nederlandse voetballers (WK1974??). Wielrenners heb ik niet. Of boksers of honkballers. Ik heb alleen voetballers.