donderdag 28 februari 2008

Over de spoorbaan van Erik

De kok Wim, die hier absoluut niet genoemd wil worden, en die even grof in de mond lijkt te zijn als TV-kok Gordon Ramsey, noemde de teksten in dit weblog "gezwets". (Hieronder: 'dat was de koffie')(Hieronder voor Ad een foto van de werktrein van Leonhard Weiss van neef Erik)Ik ga dan natuurlijk geen opmerkingen maken over zijn kookkunsten, over het wel of niet in de boerenkool verwerken van spekjes, of waarom hij niet in de garage werkt (ik bedoel hier niet de plaatselijke Opel dealer, maar die vreetschuur van Joop Braaknek!). (Foto onder: 141, 140, 110 en 141)Erg grof kan ik het hier natuurlijk niet maken, anders krijgt neef Richard deze week geen koffie meer op zijn werk, (voor koffie zie foto bovenaan dit bericht) en dat zou hachelijk kunnen zijn! Je begrijpt het al, ik ben gisteravond naar neef Erik geweest om aan de spoorbaan te werken. (Dat had ik natuurlijk ook al in de kop van dit bericht gezet, maar goed, het is al laat, ik herhaal het dus maar even).Ik heb de oudste spijkerbroek (met ventilatiegaten) uit de kast aangedaan, want de spoorkamer wordt niet frequent schoongemaakt. Herman Finkers zou zeggen: je kan er van de vloer eten, zoveel ligt er. Maar ik maak nu geen opmerkingen over de smaak van de zooi op de vloer van de spoorkamer en de kookkunsten van Wim, dat zou penibel kunnen zijn voor neef Richard! (foto hieronder: vooraan een beige blauwe 141, een blauwe 110 en achteraan een beige blauwe 140).De ventilatiegaten in mijn broek zijn natuurlijk regelmatig gebruikt, want de mihoen met kip van het avondeten was een ware aanslag op mijn maag. En niet geheel toevallig beschik ik ook nog over een foto van een worteltjeswagon....

Goed, de gewenste helling op de spoorbaan is uitgetest, het aantal benodigde stootblokken is geïnventariseerd en we hebben deskundig vastgesteld dat het aantal rechter wissels uitbreiding behoeft. Omdat sommige lokomotiefjes uitgerust lijken te zijn met een Opel diesel hebben we soms kortsluiting op de baan, of is het gewoon de rommelige rijstijl van neef Erik? Dit laatste ga ik natuurlijk niet suggereren, anders kan ik volgende week niet meerijden naar de treinenbeurs Rail in Houten! Of erger, moet ik de zelfgemaakte koekjes van Wim de kok proeven. Critical! Foto hierboven van de fiets van neef Richard om dit bericht een sportief kantje te geven. De bandjes van de fiets zijn nu nog niet bewerkt met een vleesmes door de kok Wim, die hier echt niet genoemd wil worden.

Wat een gezwets allemaal! Hachelijk!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is vermaak, neem ik aan.
Ik heb een luie hobby, bevalt prima.

Anoniem zei

Ik zou meer uitspreken: de oorlog is begonnen... verslaat uw vijanden... hachelijke zaak. Dat wel.

Angelique1966 zei

wanneer wordt die rookworst bovenin nu eens opgegeten, hij loopt praktisch uit het scherm weg.