maandag 18 februari 2008

Over Leonhard Weiss

Op de boeiende site van Ad, Boemellokaalspoor, links bij de links, de vader van Martin Firefighter, staan diverse wagons van de werktrein van Leonhard Weiss (zie http://www.leonhard-weiss.de/html_docs/home.html), die in model is uitgebracht door Märklin. De trein bestaat natuurlijk uit de digitale hijskraan, maar ook uit diverse bijbehorende werkwagons. De meeste werkwagons heeft Ad op zijn site staan, maar ik miste mijn exemplaar, de gesloten goederenwagon (zie foto hierboven). Om dit bericht nog boeiender te maken plaats ik hier ook een foto van een Re4/4. Ja, ik weet het, zoveel wetenswaardigheden op de maandagavond had ik eigenlijk voorzichtig moeten brengen, maar de oorzaak hiervan ligt bij Marco. Zaterdag de jarige job, vandaag doet hij zichzelf een Re4/4 kado. Met ribbeltjes op de zijkant! Dat moet dan deze lok zijn, dacht ik na het telefoongesprek met Marco. Een Re4/4.
De kenner onder de Frank-103weblogbezoekers roept meteen: heeeeee! Er is een Re4/4 I, een Re4/4 II, een Re4/4 III en een Re4/4 IV. Welke is dit?

Ik zal het maar verklappen, voordat de zenuwen bij jullie teveel worden, het is een Re4/4 IV http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_4/4_IV, een mislukt ontwerp dat geleid heeft tot de Re4/4 V (ja, dat verzin je niet!). Omdat het zelfs voor de accurate Zwitsers een beetje te gek werd met al die Re's (van bijvoorbeeld de Re 4/4 I bestaan 2 series, zie hieronder één van de twee,om het eenvoudiger te maken) heeft de Re4/4 V een andere naam gekregen, de Re 460 http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Re_460. Nu kan het natuurlijk zijn dat Marco een andere lok bedoelde van de serie Re4/4, zodat ik jullie komende periode meer treinen voor kan schotelen. De Re 4/4 I zal ontbreken, dat Märklin model is me te duur en niet boeiend genoeg. De Re 4/4 II of III houd ik ook niet uit elkaar, maar daarvan heb ik wel een schaalmodel, zie hieronder, net als van de Re460. Dat betekent dus 2 avonden dat jullie dit weblog niet hoeven te bezoeken. Zei iemand hachelijk?

9 opmerkingen:

FRANK103 zei

De groene lok is de 11376, en dat is een Re 4/4 II. Ja, ik moest dat toch ff kwijt, anders kunnen jullie er misschien niet van slapen...

Anoniem zei

eeuuhhmmmm..... sprakeloos.

Anoniem zei

Soms doen je plaatjes het niet, dan moeten er nog 45 items gedownload worden.


En dat komt dan maar niet.

FRANK103 zei

@Ronald: gebeurt je niet vaak toch?

@René: daar heb ik geen verklaring voor, de foto's staan bij blogger en waarschijnlijk afhankelijk van je verbinding staat mijn blog er wel / niet snel. Als er meer klachten zijn dan hoor ik die graag!

Anoniem zei

Wel hachelijk dat ze niet op het spoor staan. Alleen de laatste foto zal ik dan ook erkennen.

FRANK103 zei

Beste Brillie, de spoorbaan is in aanbouw en alle rails is op dit moment nog vakkundig opgeborgen in een daarvoor bedoelde kartonnen verpakking. De foto van de groene Ae4/4 II is uit 2006, toen op mijn zolder er wel een functionerende spoorlijn gebouwd was en de railsjes niet in de kartonnen verpakkingen opgeborgen waren. Het staat je verder vrij te erkennen wat je wilt, ik erken jouw recht om te erkennen wat je maar wilt! En het is natuurlijk ook hachelijk!

Anoniem zei

volgens mij zit er een luchtje aan de rode loc....

van windjes en een witte kadettilac

FRANK103 zei

Ik ontken niets, maar dan ook helemaal niets.

Uit Zurich Ries?

FRANK103 zei

Luzern!