zondag 24 februari 2008

Over onderhoud

Donderdagavond gingen we bij MTRC racen met de Ninco Japanse GT auto's voorzien van magneet. Aangezien vorige week de Ninco Honda NSX kansloos verloor van de Mosler van Joop had ik mijn Mosler ook geprepareerd. Maar het inrijden, inregelen van de auto ging niet geweldig. Vlak voor de wedstrijd besloten een paar tegenstanders toch te gaan rijden met een Scalextric. Mijn streven was de snelle Scalextric Ford GT2003 van Edwin voor te blijven, een zware opgave! Met hulp van Steef bleek het een te zware opgave, Steef blokkeerde tijdens heat 1 deskundig met het brik waarmee hij de baan onveilig maakte mijn baan, en voor ingrijpen mogelijk was zat ik er bovenop! De schade leek beperkt, alleen wat glaswerk. Maar er rammelde iets en de auto bleek matig bestuurbaar. Heat 2 heb ik uitgereden, wanhopig draaiend aan de regelaar. Heat 3 blokkeerden de voorwielen definitief, einde wedstrijd! Snel de NSX pakken en proberen toch nog iets neer te zetten. Het bleek een kansloze opgave. In de 3e wedstrijd van de avond was er 1 rijder te weinig, en mijn NSX en regelaar waren inmiddels raceklaar. Meedoen dus! Natuurlijk loerden Steef en Edwin weer naar mijn auto, in een poging mijn wedstrijd te frustreren. En opnieuw lukte dat. Met zijn enorme grote handen hangend boven de baan om een andere gecrashte auto te verwijderen ramde Edwin een belangrijk onderdeel van het dak van mijn auto. De luchtinlaat. Kostbare grammen gewicht zijn dan verdwenen, de downforce is niet meer optimaal en de rondetijden zijn vervolgens langer dan nodig. Natuurlijk rijdt de NSX bij de top 10 mee, maar een overwinning is niet meer haalbaar. Heren, bedankt!
Komende zondag 2 maart 2008 is er een open dag bij MTRC. Geïnteresseerden zijn welkom! Voor adresgegevens en routebeschrijving, zie de site van MTRC links bij de links!

3 opmerkingen:

PorscheHarry zei

Het zijn altijd die kleine details als vleugels, spiegels en andere aanhangsels die de perfecte aerodynamica van een slotcar kunnen verstoren. Vermoedelijk had je anders de races wel gewonnen ;-) Succes op de open dag op 2 maart. Komt er nog een vervolg op die besloten racezondag zoals vorig jaar? Die was erg geslaagd namelijk.

FRANK103 zei

@Harold: inderdaad! Een vervolg op de besloten racedag hoort tot de mogelijkheden. Het hangt vooral van het animo af, er moeten ongeveer 8 deelnemers zijn ivm zaalhuur.

Anoniem zei

Voor echt onderhoud, moet je natuurlijk naar de erkende garage...