dinsdag 25 maart 2008

Dinsdag na Paas

De dinsdagmorgen begint, zoals gebruikelijk, met Elise naar school brengen. Natuurlijk is de camera mee want er vallen witte voornamelijk uit bevroren water bestaande deeltjes uit de lucht, volgens Rover gaat het om sneeuw. En daar hebben de treinen last van!
"Een paar centimeter doodgewone sneeuw bij dooiend weer mag nooit de oorzaak zijn van het totaal van slag raken van de railinfrastructuur. De wisselverwarmingen, die dienen om vastvriezen van de bewegende onderdelen van wissels te voorkomen, hadden gewoon hun werk moeten doen." Rover stelt dat ze te horen kreeg van Prorail dat de wisselverwarmingen niet waren aangeslagen omdat "een verkeerd type sneeuw" was gevallen. "Ik heb geen verstand van sneeuw", zegt Rikus Spithorst van Rover. "Maar mijn boerenverstand zegt me dat als iets koud is, en wit, en het komt in vlokken uit de lucht vallen: dan is het dus sneeuw. Dan kan het niet zo zijn dat dat niet wordt opgemerkt en dat daardoor de wisselverwarmingen niet aan worden gezet en de boel vastvriest. (Bron: nu.nl)
Natuurlijk is dit een beetje kort door de bocht van Rover. Het kan natuurlijk ook om fall-out gaan (dan zou er eigenlijk ook een aanval met een kernwapen moeten hebben plaatsgevonden), het kan om hagel gaan, hoewel er dan niet echt sprake is van vlokken, natuurlijk kan het ook gaan om papiersnippers (confetti) of zelfs om vliegtuigen, hoewel die natuurlijk niet geheel wit zijn en er ook niet direct uitzien als vlokken en dat vliegtuigen natuurlijk ook niet veelvuldig uit de lucht vallen en als dat dan al (opzettelijk) gebeurd, ze niet regelmatig op wissels plachten te vallen, maar op flatgebouwen. (Foto hieronder: langs de Provinciale weg).
En dan zou Prorail terecht de wisselverwarmingen niet hebben aangezet! Maar zeer waarschijnlijk had Rover gelijk en ging het wel om sneeuw, en dus heb ik er foto's van gemaakt. Buuv An vroeg bij het stukje over de eerste ronde met de Bianchi of ik ook 'actie'-foto's wilde plaatsen. Van mij TIJDENS het fietsen! (Foto hieronder: de Dorpsstraat)Wel, u vraagt, wij draaien! De kenner zal direct opmerken dat het hier NIET de Bianchi betreft maar een bruine Batavus Bato uit 1983, 3 versnellingen Sturmey Archer en trommelremmen. Ja, dat had je vroeger, net als ms-dos, wordperfect, lotus123, platenspelers, videorecorders (video2000, betamax, vhs en voorloper VCR). En vroeger was alles beter, dus doet de Batavus uit 1983 het nog uitstekend. (Foto hieronder: ik ben inmiddels rechtsaf gegaan).Maar niet onbelangrijk, de witte Bianchi in de witte sneeuw had niet echt kleurrijke plaatjes opgeleverd! (Hieronder: Kelk in de sneeuw)En dat is hachelijk! (Foto's met de compact, dus ietwat onscherp)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het scherp genoeg hoor.
Sneeuw is mooi, maar niet voor het verkeer!

FRANK103 zei

Op de fiets en in de trein had ik niet veel problemen, maar met de auto was het een ander verhaal, vooral als je leest hoeveel file er vanmorgen stond!

Anoniem zei

Rover wilde even weer schoppen. Net als iedereen die denkt er iets over te moegen zeggen. En Brillie zou Brillie niet zijn....

FRANK103 zei

Maar de kern van de vraag is: was het sneeuw of toch iets anders?

Jacko zei

Mooie scherpe foto's Frank. Zelden zulke mooie gezien van je!!

:-)

FRANK103 zei

Jacko bedankt!

Jacko zei

You're welcome!!

Een Batavus Bato cabrio natuurlijk Frank. Niet zo min over je werkpaard jongen!

Anoniem zei

Heer Frank103,
Dat was weer een lekker absurd verhaal, zeg.
Nu, over sneeuw gesproken; ik loop nu toch al weer zo'n 53 jaar rond op deze planeet en ik verzeker U dat de hedendaagse sneeuw niet kan tippen aan de sneeuw uit mijn jonge jongensjaren. Dát was nog eens sneeuw: daar kon een mens huizen op bouwen. Als je daar een sneeuwbal van bakte en je gooide die naar de postbode z'n kanis, nou, reken maar dat de goede man dan in de ziektewet terechtkwam! Volgens mij herkennen die hele wisselverwarmingen de hedendaagse sneeuw niet eens meer. Die wisselverwarmingen denken; hé, wat valt hier uit de lucht? Volgens mij is dit geen sneeuw. Nee, dit lijkt helemaal nergens op. De moeite niet om de wissels te verwarmen.
Vandaar...
Steeds bereid tot het geven van onzinnige adviezen,
Uw eigenste,
Drs. Johan Arendt Happolati

FRANK103 zei

Beste drs, u bent toch niet werkzaam voor Prorail mag ik hopen? Of heeft u in opdracht van prorail software ontwikkeld: sneeuwherkenning voor wisselverwarmingen?
Uw opmerkingen worden door mij natuurlijk naar waarde geschat!

Uw Frank-103