zondag 23 maart 2008

Over Ernst, Bobbie en de rest

Nicht Diana, die ik hier al geruime tijd niet meer heb waargenomen en die hier in ieder geval niet genoemd wil worden, vond het verhaal bij het vorige bezoek aan de Ernst en Bobbie show erg leuk. Een verhaaltje dat inmiddels is verwijderd, ik kan er dus geen link naar plaatsen. Ik kan misschien wel kort herhalen waarover het ging. Het was in de lijn van dat we bewust voor kinderen hadden gekozen zodat je dan een goed excuus hebt om een K3-dekbedovertrek te kopen zodat je toch met de dames in bed kan liggen, of om kaartjes van de Ernst en Bobbie show te kopen. Het K3-dekbedovertrek en die van Nienke van Het huis Anubis zijn door de kinderen ingepikt zodat ik het nog steeds met een bloemetjesmotief moet doen, maar Ernst en Bobbie, daar gaan we naar toe! Tot zover de herhaling, nu het verhaal van vandaag:

Jason en John gingen ook mee naar Ernst en Bobbie, net als mijn zus Monique en zwager René met de kindertjes Julia en Jens. Ach, feitelijk kan ik bijna het hele dorp wel opnoemen, iedereen was er! John had zich goed voorbereid, als oordopjes het geluid van een A1GP auto tegen kunnen houden, dan lukt dat ook wel met het geluid van Ernst en Bobbie. De weersomstandigheden vandaag waren 'winters' te noemen, en dus gingen we de 2 kilometer naar de sporthal met de auto (van John, want die heeft een handige tankkaart). Dan een kort moment in de rij voordat we binnen zijn. Rond 14.00 begint de show en om 14.00.01 begint het eerste deuntje. Alle beroemde hits van Ernst en Bobbie komen voorbij, zoals de meezinger 'Je bent een soepkip', 'electriciteit' en natuurlijk ook de knaller 'mijn konijn'. Als begeleider en uitdeler van drank en voedsel is er voor mij natuurlijk ook ruimte om het plafond te bestuderen en na de show is er ruimte om een handtekening te halen van Bobbie. Ook de dame op leeftijd heeft alle werkjes van Ernst en Bobbie in de kast staan (geestelijke aftakeling is iets afschuwelijks!) en wij scoren nog een boekwerkje 'Koken met Ernst en Bobbie', iets wat door Bobbie erg gewaardeerd wordt! (Zie foto hieronder, voor Renésmurf heeft het jongetje linksonder speciaal een smurf meegebracht!!)Geheel voldaan stappen we om 16.30 weer in de auto om de thuisreis aan te vangen, het was weer top! Het is dat ik geen lintjes verstrek, maar Ernst en Bobbie hadden er zomaar een gekregen. Hachelijk!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd nog met je lintje!Leuke log,lijkt me een prachtige voorstelling.

Angelique1966 zei

Hachelijk, dat dit soort voorstellingen plaatsvinden in het gebouw van een middelbare school.
Weet niet of ik mijn zoon daar nog naar toe wil sturen. Wordt ie opgeleid als Ernst. Of Bobbie. Of als de Rest....

Anoniem zei

Ik ken ze niet... heeft dat ook met aftakeling te maken?

Anoniem zei

Ik ken ze ook niet, maar dat hoeft ook niet, jij hebt er van genoten, daar gaat het maar om.

FRANK103 zei

@Brigitte: ik heb het overleefd!

@An: hij wordt een soepkip, of is hij dat al?
(Het is fijn om een soepkip te zijn!)

@Ria: of je zit nog in de ontkenningfase...

@Renésmurf: jij als muziekkenner, dat valt me tegen! Ik mail je binnenkort een mp3!

Anoniem zei

Das ook geen geld, 14,50. Maar als je ze al betaald hebt.... dan hoef je toch geen lintje te geven? Hachelijk...

FRANK103 zei

Lintjes geven is goedkoper dan 4 keer 14,50. Tenminste, dat hangt natuurlijk vn het lintje af!

Anoniem zei

En stem Bobbie