woensdag 23 april 2008

Bike away!

Natuurlijk kijken jullie de populaire TV serie Rail away, volgens de kenners een van de meest ontstressende, rustgevende, kalmerende gaaaaaaap, eh, sorry, boeiende!! Dat zocht ik, boeiende! TV series te zien in Nederland.
fietsen
Ik ben er trots op om jullie vandaag Bike away te kunnen presenteren, natuurlijk ook geïnspireerd door de serie 'lol met een Bianchi' van GastheerG (wil hier natuurlijk niet genoemd worden) en mijn algemene goed ontwikkelde kennis over slaapverwekkende zaken.
fietsen
De impuls om vandaag dit verhaal te plaatsen kwam natuurlijk van buuv An, die zich afvroeg of de Bianchi wel eens uit de schuur kwam. "Wordt dat ding wel eens gebruikt?", zo vroeg zij subtiel.
Vandaag dus, Bike away! Natuurlijk herkent Steffer het plaatselijke kasteel, of beter tolhuis, tegenwoordig een Stayokay.
fietsen
Deze is geplaatst langs de eeuwenoude weg die al ten tijde van de Romeinen veelvuldig werd gebruikt om naar de toen wereldberoemde (ik bedoel vanzelfsprekend de klassieke wereld) badplaats Castricum te reizen. Ook in latere jaren was deze weg een belangrijke verkeersader die de heren van Heemskerk hebben doen besluiten dit tolhuis te plaatsen. Tegenwoordig is deze weg belangrijk verfraaid door een windmolen.
De route gaat vervolgens door het woeste woud van Heemskerk en Castricum, met daarin de beruchte klim over de kruisberg, een klim waarbij de watjes zich kunnen onderscheiden van de mega-watjes! Na het bedwingen van de kruisberg is het tijd voor een kleine pauze. Ik de bossen van Castricum is het natuurlijk goed pauzeren, helemaal als er smakelijke consumpties in de fietstassen meegezeuld zijn! fietsen
Dan komt er al snel een eind aan het bos (natuurlijk door de hoge snelheid waarmee we ons met de fiets verplaatsen) en gaat de tocht door de al ruim 2000 jaar geleden door de Romeinen gestichte plaats Castricum. Van de aanwezigheid hier van de Romeinen is vrijwel niets over gebleven, of het zou de Italiaanse ijssalon moeten zijn waarvan de eigenaar nog 2 woordjes Italiaans spreekt.

Van recenter datum is de provincialeweg naar Uitgeest die vooral bestaat uit slijtvast asfalt en die pas bij een fietssnelheid van ongeveer 300 kilometer per uur hachelijk wordt. Ik hoop dat deze eerste aflevering van bike away niet te boeiend was. fietsen

Vergeet dan vooral geen reacties te plaatsen bij de reacties! Voor de liefhebber plaats ik hier ook een korte video van deze boeiende fietstocht!


Hachelijk!

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Waarom zie ik dan geen fietstassen?

Madelon zei

Dat wou ik net zeggen!
Waarschijnlijk bedoelt F103 zijn buideltasje die hij draagt wanneer hij fietst?!

En waarom doet het filmpje het niet?

FRANK103 zei

@Gert: die heb ik eraf geshopt (jaja, uren werk!!)

@Madelon: Nee, die bedoel ik niet, want daar past geen pakje wicky in en ook geen koek. Het filmpje wordt geboycot door youtube. Hacheljk?

Jacko zei

Het zal de kwaliteit zijn Frank!

Goed dat je het volhoud hoor dat fietsen. Nog even en je krijgt eelt op je zakie.

Steffer zei

Kasteel in Heemskerk? Sjee, denk dat ik maar eens buiten mijn straat een kijkje ga nemen.....

Anoniem zei

ai!!!!!! wicky en sultana....dat zal afzien zijn geweest!

Anoniem zei

ehm, ik wil in het geheel niet moeilijk doen maar ik zie op de foto met fiets geen zadel?
hoe heb je hem dat geflikt?

Anoniem zei

Is dat nu een fiets zonder zadel? Zie ik dat goed op die foto?

FRANK103 zei

@Jacko: inderdaad!

@Steffer: einde van de straat rechtsaf!

@anoniem1: blikje cola en stroopwafels en gevulde koeken heb ik om begrijpelijke redenen niet op de foto gezet.

@anoniem2:je kent die strips van fc knudde toch? Afzien en zere billen. Auw auw...

@Brillie: het was een aanbieding deze fiets, je kan niet alles hebben!

Anoniem zei

@Madelon: Zit dat buideltasje onder of boven zijn fietstrui?

Madelon zei

@Gert: voor Frank hoop ik onder zijn trui. En onder zijn buik denk ik.
Nee, want dat zou betekenen dat hij onder z'n trui uit komt. En fietsen met zo'n buideltasje in het volle zicht ... daar fietst hij nog niet snel genoeg voor!

Anoniem zei

overigens:
Nol is een neef van Ernst. Beide opa''s zijn broers en de vader van Nol had inderdaad met diens broer een ijzerwarenzaak in W. Ernst werkte daar jaren...

Madelon zei

Ik wist niet dat de zanger van Vof de Kunst en Ernst (van Bobbie) familie van elkaar waren.
Zo leer je elke dag weer wat nieuws!

Anoniem zei

ja het is hachelijk....

Angelique1966 zei

overigens ben ik natuurlijk in het geheel niet anoniem, maar vind het teveel werk om in te loggen...
trouwens heerlijk gegeten net: pizza!