zaterdag 26 april 2008

Ronde van Noord Holland

Ik zou met collega René, die hier natuurlijk niet genoemd wil worden, de ronde van Noord Holland fietsen. En wel de 60 kilometer. Nu had ik vorige week woensdag een beetje gezien als 'generale repetitie' en het resultaat was een slapeloze nacht. Na 35 kilometer van de fiets afvallen en niet echt meer tot iets sportiefs in staat zijn, hoe moet dat met een goed getrainde collega en een 2 keer zo lange afstand. Dus ging ik donderdag met de billen bloot (niet letterlijk Brillie!!) en hebben we besloten een variant op mijn woensdagmorgentocht te fietsen. En ter voorbereiding had René een inlooprondje van 20 kilometer gereden, zijn banden leeg laten lopen, de remmen aan laten lopen, zand op ketting en tandwiel EN de fietstassen met versnaperingen. Zo vertrokken we om 13.30 richting Castricum aan zee, om met een heerlijk windje in de rug rond 14.45 in Egmond aan zee aan te komen. De zo juist genoemde versnaperingen hebben we in onze keel gestort en in mijn geval doorgespoeld met groene limonade, en dan weer op de fiets voor de terugreis, uiteraard via een andere route. Natuurlijk moet ik me bij een lokale brandstoffenhandel nog laten voorzien van marsen en dextrose om rond 16.15 weer thuis aan te komen. René doet nog een cooling down van 15 kilometer terwijl ik achter in de tuin me stort in een luie stoel met een boeiend boekwerkje (spoorwegjournaal). Voor de cijferaars: 54 kilometer en 25,0 kilometer per uur gemiddeld. René, ik vond het een groot succes. Misschien kunnen we een volgende keer de sleepkabel thuis laten.... Hachelijk!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Als er een volgende keer komt, maar dat zal dan vast wel.

Ik ben niet zo`n enorme fietser!

Anoniem zei

Mijn Porsche doet er sneller over.

Anoniem zei

Na 35 kilometer van de fiets afvallen en niet echt meer tot iets sportiefs in staat zijn...

Frank, 35 kilometer zonder zadel --> dat is ook vragen om problemen...

Anoniem zei

Laa ze maar L***en Frank!!

Ik vind dat je goed bezig bent!

Ben je niet bang dat dit verslag het niveau van je blog te ver omhoog tilt?

Nicht M te B

FRANK103 zei

@Rene: het begint met gewoon doen!

@Brillie: ik denk het niet, een belangrijk deel van de ronde was namelijk verboden voor automobielen!

@anoniem: zonder zadel heb je ook geen zadelpijn. Dat is logisch!

@martine: er is duidelijk progressie waar te nemen. En dat is leuk! Het niveau van het weblog krijg ik probleemloos weer omlaag, en dat ga je zien!