woensdag 28 mei 2008

Over Hermeskeil


Twee jaar geleden (zomervakantie 2006) zijn we naar BW Hermeskeil geweest,



een spoorwegmuseum. Zie http://frank103.blogspot.com/2006/08/spoorwegmuseum-hermeskeil.html.



Bij een spoorwegmuseum denk je natuurlijk aan gepoetst staal,



glimmende verf en het conserveren van historisch verantwoord materiaal.



Bij spoorwegmuseum Hermeskeil was daar geen sprake van!



Een paar goed onderhouden loks, maar verder veel roest en rommel.



Het was eerder een lokbegraafplaats.



Hier op het blog heb ik een paar foto's laten zien,



maar eigenlijk vind ik er veel meer het tonen waard.




Hachelijk?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is vreselijk jammer dat deze prachtige machines hier staan weg te roesten, maar het levert wel weer prachtige foto's op.

Gr.
Lokkie

Madelon zei

Je hebt weer een druk dagje zie ik al!

Anoniem zei

Het lijkt meer op een locomotievenkerkhof dan op een museum.
Aan de ene kant is het zonde, aan de andere kant heeft het ook wel wat.

Anoniem zei

Schande.... maar daar schreef ik gisteren al over.

FRANK103 zei

@lokkie: inderdaad, meeste loks zijn nu niet meer te herstellen.

@Madelon: gelukkig kan ik 4 dagen per week uitrusten....

@rene: fotogeniek is het wel en leuker dan een snelle sloop!

@brillie: toch blijven er genoeg van deze loks bewaard, alleen niet bij dit museum.