zondag 22 juni 2008

The day after...

Het was gisteravond druk op straat. Mensen met ladders en vlaggen. Maar het was stil, geen getoeter, geen gejuich, geen lachende mensen.
Het heeft er de hele wedstrijd niet in gezeten, vanaf de eerste minuut liep het niet. En werden tegen Italië en Frankrijk opvallend makkelijk doelpunten gemaakt, nu ging de bal er niet in. Waar heeft het aan gelegen? Het overleden kindje van Boulahrouz? Het opstellen van Boulahrouz? Het tegen Roemenië opstellen van een B-elftal? Never change a winning team zei ooit iemand, en dit keer niet het orakel Johan C. Het lijkt er op dat alle als eerste geëindigde teams er in de knock out fase uit liggen tegen de nummers 2! Tenminste, als Italië vanavond wint! Met de meeste vlaggetjes is het afgelopen. Zelf de bakker heeft op zijn vrije dag alle oranje rommel verwijderd. Zijn alle vlaggetjes (en welpjes) weg? Nee, een aantal buurtbewoners hebben de vlaggetjes laten hangen. Ze doen nog mee! Hachelijk?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

En wij Duitsers ook. Dat is nog meer Hachlijk.... dat oranje spul daar dumpen is helemaal uit den boze... ik kom daar nog even op terug op mijn blog.

FRANK103 zei

Je mag natuurlijk altijd mijn foto's lenen!

Anoniem zei

Heer Frank,
Die foto van die vlag bij het restafval vind ik aandoenlijk: mooie foto die het gevoel mooi samenvat. U neemt het mij voorzeker wel niet kwalijk dat ik hem ook gebruik op mijn blogje. Ik wil immers een logje wijden aan jullie tegenslag. Onaangenaam, ik weet het, maar we moeten door de zure appel heen en mijn psychiater zegt dat er over praten helpt.
Hachelijk!
De Drs.

Renesmurf zei

Het feest is voorbij, wederom vroegtijdig.
Jammer, het ging net zo lekker.

Anoniem zei

"Onze" Turkse moskee heeft (had gna gna) Hollandse en Turkse vlaggen.
Ook zij kunnen nu alles weer verwijderen!

FRANK103 zei

@drs: ik heb uw -briljante - blogje gelezen en ben er trots op een kleine bijdrage aan uw blog te mogen geven!

@rené: als het over is dan is het over, en dat is logisch!

@axelle: welkom hier, en je hebt gelijk: er zijn niet veel vlaggetjes meer te zien. Er zullen in ieder geval niet veel Duitsers in Nederland een vlag durven ophangen!