zondag 27 juli 2008

Vakantie 2008 in 10 slaapverwekkende delen

Deel 7: de nachtrust

Natuurlijk is het belangrijk dat je goed gegeten hebt!
Prettig gezelschap is ook niet vervelend (op de foto speciaal voor Renésmurf de smurfin, te vinden bij de lokale Toys r us!!)
Als je dan net geheel ontspannen tot rust gekomen bent, zo rond 23.00, begint het vuurwerk bij Gardaland. 10 minuten harde knallen over het meer. Jaja, en hier zanikt men over geluidsoverlast van een weekendje A1GP in Zandvoort, terwijl de meeste bewoners van Zandvoort daar zijn gaan wonen ná de aanleg van het circuit, dus wie heeft de oudste rechten?
Is er geen vuurwerk bij Gardaland, dan is er vuurwerk elders, zoals bij camping Bella Italia, 100 meter verderop!
En na een aantal frisse knallen, al dan niet zelf geproduceerd door ontsnappende darmgassen, is het tijd om het mandje op te zoeken. Of toch eerst nog een lokale vloeibare specialiteit?

5 opmerkingen:

Jacko zei

Was er ook nog vuurwerk in het mandje of is dit een te intieme vraag? Ik las dat er airco was dus de temperatuur kan niet als excuus worden opgevoerd.

Anoniem zei

Ik heb weer goed geslapen. Ga zo door!

FRANK103 zei

@Jacko: als ik zelf darmgasgestuurd vuurwerk verzorg is het om een onduidelijke reden toch altijd rustig in het mandje. Mogelijk is dat doordat bepaalde soorten vuurwerk ernstig rieken?

@Gert: graag gedaan!

Anoniem zei

Dat bier ken ik nog niet. Glas ook meegenomen? Dat doen alle hollanders.

FRANK103 zei

@Brillie: in dat geval ben ik geen Hollander meer, het bierglas heb ik daar gelaten.
Vroeger nam ik incidenteel wel een glas mee (meestal eerst gevraagd of ik een glas mocht hebben), maar als je een paar van die stofvangers heb staan denk je ook: moet ik daar eigenlijk mee.