donderdag 25 september 2008

Meer over geluiden...

Niet geraden, zelfs geen gok kon ik noteren bij vorig bericht.
(Hieronder de 3021 een DB V200)Hoe moet het nu met jullie? Persoonlijk vond ik dat het antwoord er bijna stond.
(Hieronder de 3355, een DB 111 in Rijn-Roer uitvoering)Hoe simpel moet een kwisje zijn? Vandaag heb ik een paar keer overwogen om gewoon verder te gaan met dit blog.
(Hieronder uit set 29855 de E40)Je weet wel, wat autoplaatjes of fuitjes (een fuitje is een foto van een uitje), en ik ben gisteren weer meegeweest op een excursie dus ik beschik over een aantal nieuwe fuitjes! En ook heb ik nog een aantal tizzun's op de PC klaar staan.
(Hieronder de 3156 een DB 140)Maar nee, dit keer wil ik toch echt dat jullie een poging doen om te raden welke Märklin lokomotief beschikt over een door Märklin ingebouwde decoder met geluid.
(Hieronder de 3034-6 een DB 141)Hoewel kamergenoot Peter, die hier niet genoemd wil worden, me vanmorgen opnieuw heeft aangeraden een cursus onderhandelen en samenwerken te volgen (vooral goed voor de PE punten) valt er vandaag niet te onderhandelen.
(Hieronder opnieuw een 3034, de nieuwere Marklin hobby uitvoering van de 141 met dubbele lampen ten opzichte van de hiervoor afgebeelde 141))Om over samenwerken maar helemaal niets te zeggen. Ik plaats opnieuw plaatjes van de lokomotieven, maar dan van dichterbij.
(Hieronder, een zeldzame lok, uit set 28531 Rollende landstrasse, de DB 184)En voor de autootjesliefhebbers heb ik een foto van de 110 achter een witte T-Ford (zo, kom ik ook eens in aanmerking voor punten).
(Hieronder de 3039, een DB 110)Nee, ik ben niet gek, ik ben een kabelbaan! Heren en indien aanwezig, dames: welke izzut?
Bloggen is toch hachelijker dan ik dacht.......

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Kasteel van Graaf Dracula.

Renesmurf zei

Ja, prachtig, dat miniatuurspul!

Anoniem zei

Heer Frank,
Ondanks het fijt dat mijn vader trijnbestuurder was (wat hij trouwens zal ontkennen), heb ik nooit echt iets gehad met miniatuurtrijntjes. Jawel, één keer, één keer heb ik aan De Goede Sint, kindervriend en makelaar in speelgoederen, een trijntje gevraagd. Eerst mos je de sporen in elkaar steken. Die maakten dan een cirkeltje met een diameter van pakweg 50 cm. Vervolgens mos je het trijntje met een sleutel 'opwinden' ofte 'opdraaien'. Blijkbaar zat er in de ingewanden van kwestig rijtuig een springveer (of hoe heten die dingen?) Als je dan het trijntje op de sporen zette, ging het als een gek rondtollen op die spoortjes. Dolle pret! Mijn vader moest dan een brandende sigaret in het schouwtje steken (waar hij trouwens niet meer aan herinnerd wenst te worden), want het was echt wel een stoomlocomotiefje.
Wat was de vraag ook alweer? Iets met geluid? Nou, laat het ijgenlijk ook maar. Ik begin er niet aan.
Vriendelijke groeten van bezuiden uw landsgrens.
De Drs.
P.S. Die trijnen met die dubbele koplampen fin ik wel leuk: als er eentje uitvalt, ziet de piloot nog altijd waar hij heenrijdt. Zo'n ding rijdt natuurlijk wel op sporen (of hoe heten die dingen?) maar voor je het weet rent er een haas voor je trijn en moet je flink het anker uitgooien.

Steffer zei

Ik weet het gelukkig echt nie...!! minus 3 punten!

FRANK103 zei

@Brillie: het kasteel van Dracula staat in Roemenië, deze in de buurt van Enkhuizen....

@René: inderdaad!

@Drs: de remmen van een trein laten over het algemeen te wensen over, uw haas gaat dan verwerkt worden tot hazepuree?

@Steffer: ik trek alleen punten af als je hier het merk Porsche noemt.

Anoniem zei

Zo gaan de verhalen... maar Brillie weet het zeker. Graaf Dracula...

FRANK103 zei

Is mijn neef vampier?

Hap in de nek - vampier?


Hachelijk....

Anoniem zei

Het is de E40 (29855).

FRANK103 zei

@lokkie: het antwoord stond er zaterdag al, dus je bent ongeveer 2 dagen te laat! Maar het is wel juist!

Anoniem zei

Daar kwam ik iets te laat achter. Oeps.

FRANK103 zei

Ach, je bent de enige die iets heeft durven noemen. Met de standaard 3-rail bonuspunten kom je makkelijk in de top 5 in de tuzzunstand. Niet dat je daar verder iets aan hebt....