vrijdag 28 november 2008

Over onderhoud

De laatste keer racen bij MTRC was niet zo'n succes. De Porsche reed niet zoals een Porsche rijden moet. Natuurlijk denk je dan even aan de overname van Volkswagen door Porsche, en dat Porsche misschien niet de beste elementen van Volkswagen overgenomen heeft in haar producten. Een overname is immers niet zo makkelijk als men vaak denkt, denkt u maar aan de overname van ABN-AMRO door Fortis.
Nu gaat het hier natuurlijk om een schaalmodelletje van Slot-It met componenten die ook gebruikt worden in schaalmodelletjes van Nissan, Audi of Jaquar modellen, een invloed van Volkswagen ligt dan niet zo erg voor de hand! Aan de andere kant, Slot-It is een Italiaanse firma, en die staan bekend om hun - mag ik waardeloze zeggen? - elektronica. De Slot-It lijdt dus inderdaad aan losse bekabeling. Tijdens de race heb ik de Porsche vervangen door onderstaande Scalextric Ford GT 2003. En die deed het ook niet best. Wiebelen, slingeren, instabiliteit op hoge snelheid. Waardeloos dus! Maar daar bleek echter ook een verklaring voor! Bij Porscheharry, in oktober, had ik de Ford diverse malen op gruwelijk hoge snelheid door de Goodwood chicane heen gejaagd, maar een aantal keer was de bolide ook in de chicane beland. Uiteraard alleen voor het maken van foto's! Maar goed, die paar keer hard tegen de chicane rijden leverde een paar kromme velgen op, waarvoor ik nu de rekening gepresenteerd kreeg! Vanavond was het moment aangebroken om eens wat onderhoud te plegen aan het wagenpark. (Hieronder: nu met Viper velgen!)Racen bij Steffer ging vanavond helaas niet door omdat ik 'oppasdienst' had, en omdat AZ op gebruikelijke wijze gehakt lijkt te gaan maken van FC Groningen (het staat nu, 22.31, 0 - 2 voor AZ) heb ik dus alle tijd voor dit soort klusjes. Speciaal voor Steffer schiet ik ook een plaatje van de achterlichten.... Hachelijk!

5 opmerkingen:

Steffer zei

Hum, die achterlichten heb ik nog nooit gezien......haha.....en we waren maar met z'n 3-tjes, gelukkig lol zat....en bokkies zat...en kromme plaatdelen zat.....en een niet werkende laptop....vervolg op Slotontheattic...

Anoniem zei

Je moet de spanning ook niet te hoof opvoeren. 230V is niet goed voor de electronica...

PorscheHarry zei

Die Goodwood chicane staat nu nog in de steigers door je rijkunsten ... euh je poging leuke foto's te maken. Waarom verander je de velgen op de vooras ook niet met die Viper velgen, dan maak je d'r weer een strakke Ford GT van.

HenkG zei

Tipje voor de slot.it-losse kabel perikelen: zeer klein druppeltje houtlijm op het busje, cq. de slepers. Blijft het behoorlijk lang van zitten.

FRANK103 zei

@Steffer: gaat nog komen!

@Brillie: we kunnen hier heel wat spanning hebben hoor!

@Porscheharry: de Viper gaat misschien toch gerepareerd worden. En dan heeft hij zijn velgen voor gewoon nodig!

@Henk: goede tip, ga ik doen!