maandag 29 december 2008

De loksound

Zaterdag had ik bij Totaltrein een loksound gescoord. Voor de leken: dat is een digitale decoder (MFX) met geluidsfuncties en bijbehorende speaker. Normaal kost zo'n loksound 120 euro, nu, omdat Totaltrein er mee stopt, slechts 40 euro. Maar hij zat dan ook in een groezelig doosje. Ben ik genept? Na 31 december is Totaltrein dicht en dan is het gewoon pech gehad. Ook had ik niet gekeken voor wat voor lok de loksound bedoeld was, gelukkig bleek deze voor een 18 (S3/6) te zijn waarvan ik 2 exemplaren op zolder heb staan. Nadat we gisteravond naar "Mama mia' hebben gekeken (23.00) heb ik toch mijn knutseldoos gepakt, met soldeerbout en loodhoudend soldeer, het slachtoffer open gemaakt (zonder verdoving) en de decoder ingebouwd. Om 01.45 was de patiënt weer dicht en deed de 18 dat wat hij moet doen, rijden en veel kabaal maken!



De kenners horen op de achtergrond natuurlijk een Pokémon film en zien Elise van dit hoogstaande werkje genieten! Of geniet ze vooral van de 18?

Het is hachelijk!

10 opmerkingen:

Jacko zei

Na ongeveer een halve minuut vraagt Joetjoep of ik nog een keer wil afspelen. Vind je het erg als in NEE heb geklikt?

FRANK103 zei

@Jacko: nee hoor: het is duidelijk te zien waarom ik de filmmogelijkheid van mijn camera vrijwel nooit gebruik en de videocamera nog als nieuw in de kast ligt!

Jacko zei

Gelukkig.

Anoniem zei

Zo te horen is de ombouw luid en duidelijk geslaagd.

Voor 40 euri een LocSound scoren is echt mazzel hebben.

Anoniem zei

Ik heb via de website van totaltrein een bestelling geplaatst van o.a. 2 ESU decoders.
Hopelijk worden ze geleverd voor de helft van de prijs.

Anoniem zei

NEEF: ik mis de rook !(niet zijnde elektra-brand)

FRANK103 zei

@Jacko: idd!

@Lokkie 1: klopt, ik ben er ook erg blij mee. Nu de speakers nog ietsje zachter zetten want anders had ik geluid op de baan (volgens het 3railforum)

@Lokkie 2: ik geef je weinig kans, in de winkel lag niets en uit betrouwbare bron weet ik dat er geen magazijn was.

@Ries: ik ga geen rookgenerator inbouwen. Roken is slecht voor je gezondheid, en dat geldt natuurlijk ook voor een lok!

Gert zei

Ik denk dat NEEF eigenlijk bedoeld te zeggen: "Waar is de stoom?"
En dat ben ik wel met hem eens.
Is je zolder wel voorzien van een geluidwerende isolatiewand? Van dit geluid gaan je buren en de rest van het gezin blij worden denk ik.

Anoniem zei

Ik heb mijn logje even geupdated, misschien snap je het nu wel.

FRANK103 zei

@Gert: ik heb 2 loks met rookgenerator, en die blijf je bijvullen. Deze lok moet het zonder doen / ik zet hem over uit een van de andere loks....

@René: gezien!