zaterdag 21 maart 2009

Weatheren met het 3railforum


Vandaag ben ik naar de weathercursus geweest van het 3railforum (links bij de links). Natuurlijk wist ik waar ik ongeveer moest zijn, toen ik echter deze man met een doos zag lopen bij een atletiekbaan had ik het gevonden!



En als er één man met een doos loopt.....



Gelukkig stond de koffie klaar,



lag er boeiende literatuur,



inspirerende voorbeelden



en waren de instructies duidelijk en simpel. Maar het potje open maken bleek wel een opgave!



Tuurlijk toon ik jullie alleen mijn wagonnetjes, eerst fris en fruitig.



Dan gaat de hogedrukspuit erop!



Het verval is zichtbaar!



Gelukkig is er dan tijd voor een eenvoudige doch voedzame lunch.



Verder gaat het!



René Lokkie, die hier best genoemd wil worden, was als regelmatig bezoeker van dit weblog op veilige afstand (van mij) gaan zitten.



Helaas voor René is de camera sneller dan hij onder de tafel kan duiken....



Deze 212 is ook verzamelaarsmodel af en rijp voor het ronde grijze archief.



Weatheren en airbrushen zijn leuk, wat kost een compressortje?



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Jacko zei

Leuke blog weer. Mooi resultaat ook trouwens...

Je zegt geen ervaring met weatheren te hebben maar hoe komt je kop dan zo...?

:-)

Anoniem zei

Heb je de kroket ook geweatherd met mosterd?
Maar het was inderdaad erg leuk om te doen.

Danny zei

Voor een compressortje lig je al gauw over de 100 Euro.
Eventjes las ik op één van de boekjes kutloc103 maar met bril op zag ik dat ik een "l" niet gelezen had. Gelukkig maar, anders zat ik nu in een hachelijke positie.

Anoniem zei

een compressor kost (gemiddeld dan) een zak Bakker Joop, afhankelijk van de koelkast waar hij uit komt en hoe vast die zit...

FRANK103 zei

@Jacko: total makeover is ingrijpender dan weatheren!

@lokkie: inderdaad!

@Danny: een l kan soms een hele belangrijke letter zijn!

@Neef: de bakker Joop stroopwafels staan al voor je klaar! Die Porsche kriebelt ook! Waarom decals maken als je gewoon kunst kan spuiten?

Anoniem zei

Leuk dat kliederen met verf. Maar je kan ze toch ook gewoon buiten neer zetten? Gelijk resultaat...

Anoniem zei

En de paaseitjes en de voedzame lunch. Man, wat kun je trek krijgen in Nederlands eten zeg, van jouw logjes :-D

FRANK103 zei

@Brillie: nee, want een plastic wagonnetje gaat niet roesten, ook niet als je hem heeeeel lang buiten zet!

@SCM: het frank-103 weblog is toonaangevend in fetenswaren (foto's van etenswaren)!