donderdag 24 september 2009

Met Bert naar de Zaanse Schans, deel 1


Vanmorgen ben ik met Bert, die hier niet genoemd wil worden, naar de Zaanse Schans gegaan.



Ik mag van Bert (wil hier nog steeds niet genoemd worden) best vertellen dat hij NIET naar de Zaanse Schans wilde.



Maar het alternatief, Amsterdam CS, sprak hem nog minder aan!



Jacko, die hier ook niet genoemd wilde worden, heeft voor een fractie van een seconde getwijfeld of hij ook mee zou gaan.



Maar het risico hier genoemd te worden hield hem waarschijnlijk tegen!



De Zaanse Schans is natuurlijk ontzettend leuk om te bezoeken!



Bijna hadden we ook nog een Zaanse regenbui op ons hoofd gekregen.



Bert, die hier nog steeds niet genoemd wil worden, wilde vooral van gedachten wisselen over de camera instellingen.



Had ik al vertelt dat Bert (jaja, wil hier niet genoemd worden), een mooie maar zware Sony Alfa700 heeft, naar onze mening de opvolger van de Minolta Dynax D7, in ieder geval wat gewicht betreft (auw, mijn rug...)!



Bert (laatste keer: wil hier niet genoemd worden!) heeft ook een mooie zware Sony Zeiss 16-80 lens, en die heeft hij in een vlaag van verstandsverbijstering aan mij uitgeleend met onderstaand resultaat!



De wolken zijn weg, werd hier vanmiddag geroepen!



Maar daar ging het me dus niet om, de kleuren zijn veel mooier!



Dag en nacht verschil?



Iemand die hier niet genoemd wil worden (Bert dus) had mijn lichte plastic lens op zijn camera en vroeg zich bezorgd af of zijn camera defect was, zijn foto's waren plots vrij kleurloos. Wel was hij blij met de gewichtsbesparing (ik zeg niets over een zere rug).



Zien jullie het verschil?



Het is dat ik zo eerlijk ben, ik heb Bert (wil hier niet genoemd worden) bij de auto zijn lens teruggegeven.



Goed, dat ik anders naar huis had moeten lopen, was ook een reden om zijn lens terug te geven.

Of misschien hadden deze heren me een lift willen geven.....



Het is hachelijk!

11 opmerkingen:

Jacko zei

Al voordat ik het las dacht ik: die Frank heeft zwaar aan de photoshop gezeten. Maar het is gewoon een ander objectief.

Ik zeg: weggooien dat oude ding! Naast dat bootje met die 2 mannen erin.

Amsterdam Centraal was ook wel leuk geweest om te doen. Beetje mensen fotograferen en zeggan dat het van je fotocursus moet :-)

FRANK103 zei

@Jacko: er is maar 1 nadeel aan zo'n fraai stukje glaswerk: de prijs! Zo'n mooie nieuwe lens kost meer dan de waarde van al mijn fotorommel bijmekaar. De vraag is dan: wil ik dat uitgeven?

Sjoerd zei

Toch is het een overweging waard om een op marktplaats te kijken... Je weet nooit of Bert hem te koop zet en zo'n plastic dingetje wil.

www.brillie.nl zei

Giethoorn vind ik dan leuker om te varen. Maar de schans mag er wel zijn. Met mijn ex ben ik er wel eens geweest op een zondag.

Renesmurf zei

Leuke foto`s dit keer, wel een beetje veel!

Steffer zei

En wanneer wordt 103 een jaartje ouder? En denk ook aan de Sint, komt misschien ook vrij snel lensjes uitdelen...of wat dacht je van een lensje onder de boom? Ik hoop dat de arreslee dit gewicht kan torsen....
En wat denk mevr 103 erover...?

Steffer zei

En wanneer wordt 103 een jaartje ouder? En denk ook aan de Sint, komt misschien ook vrij snel lensjes uitdelen...of wat dacht je van een lensje onder de boom? Ik hoop dat de arreslee dit gewicht kan torsen....
En wat denk mevr 103 erover...?

Jacko zei

Bij KE € 669,-. Da's best veel geld. Zelfs voor een verjaardag, sinterklaas, kerst, vaderdag en een zwemdiploma bij elkaar.

Ik zou het niet doen. Je cam. is zo langszamerhand ook aan z'n eind denk ik? Beter een compleet nieuwe set aanschaffen in het voorjaar.

Of je gooit die fiets op MP natuurlijk. Sinds je klaagt over een rauwe reet, goed excuus overigens, lees ik niets meer over de Bianchi.

FRANK103 zei

@Me! Ik zal het eens tegen Bert zeggen!

@Brillie: varen in een bootje bedoel je? Waarom zou je dat willen als er gewoon mooi asfalt ligt?

@René: meer is beter?

@Steffer: mevrouw 103 wil liever naar een kledingzaak om daar geld uit te geven. Of, zoals ik ze meestal noem: een klere(n)zaak!

@Jacko: in de uitverkoop in januari 2010 een D90 met bijbehorende lens (18-105) lijkt mij een heel goed plan. Nu allen mijn lieftallige echtgenote nog overtuigen!

De Bianchi stond afgelopen 2 weken stil, de combinatie woensdagmorgen fietsen met 's avonds voetballen was donderdags goed voor veel spierproblemen (iets van afwisselend lange en korte spieren gebruiken?). Alleen voetballen leverde geen problemen op. Nu het woensdagavond te donker is om te voetballen gaat de Bianchi weer uit de schuur, te beginnen morgenmiddag met een tochtje van 50kilometer!
Maar dan ga ik morgenochtend wel eerst voetballen, anders heb ik daar morgenavond geen spijt van! voetballen

Jacko zei

Als het budgettair zou passen beter een 16-85 nemen Frank. De 18-105 is een lens, de 16-85 een objectief.

www.brillie.nl zei

@Frank: Ach, het blijft een uitje...