woensdag 27 oktober 2010

Over blogstiltes en bouwdozen

Een paar dagen hier niets plaatsen en Brillie wenst me gelijk weer een prettige vakantie!


Heel aardig natuurlijk, bijzonder vriendelijk zelfs, ware het niet dat ik niet op vakantie ben, maar gewoon thuis.



Het is de regelmatige bezoeker van dit afschuwelijke blog waarschijnlijk niet voor te stellen, maar soms heb ik betere dingen te doen dan dit blog. Of zelfs dan internetten.



Nu de blaadjes weer van de bomen vallen en het 's avonds in de tuin zitten met een goed boek een meer dan hachelijke onderneming is (vooral voor dat boek), is het weer tijd voor het binnenvermaak. Dat wil zeggen, de spoorbaan, of meer specifiek: de aankleding van de spoorbaan.



Enkele (tientallen) jaren terug heb ik bouwdozen gekocht voor de toen te bouwen modelspoorbaan. Die spoorbaan is er toen nooit gekomen en de bouwdozen liggen daardoor nog in de kast.



Dus heb ik recent (bij Harlaar) een potje lijm gekocht en heb ik afgelopen week voor het eerst sinds zo'n 25 jaar weer een station gebouwd.



Het nog wat kale eindresultaat is nog niet helemaal zoals ik het wil, maar huisje nummer 2 staat al te wachten! Mocht het hier de komende tijd soms heel stil zijn, Brillie, dan wordt er geplakt.



Penibel?

10 opmerkingen:

Gerard van Dongen zei

Wat een leuk station. Op weg naar Zermatt.
Moet volgens mij wel smalspoor en tandrad langs. Leuk voor een klein baantje.

FRANK103 zei

Hoi Gerard, het is het zwitserse station st niklaus, en komt bij het bergdorpje op de spoorbaan. Een tweede, ook zwitsers station, staat al op me te wachten!

Sjoerd zei

Dat brengt in ieder geval een beetje nivo op de baan...

Renesmurf zei

Vakantie is dan toch iets anders.
Afschuwelijk is een merkwaardige woordkeuze.

FRANK103 zei

@sjoerd: dat is de bedoeling!

@rene: ja, flauw is dan misschien zwak uitgedrukt, maar is wel de bedoeling. Het is niet serieus in ieder geval!

www.brillie.nl zei

Wel veel van plastic... hachelijk misschien, maar zo zag het er vroeger niet uit.

www.brillie.nl zei

En de hele dag thuis en nog geen blog? Hachelijke zaak weer.

FRANK103 zei

@brillie: dit is een goedkope pola bouwdoos, die waren vroeger ook plasticachtig. Veel beter is kibri faller of vollmer.

@brillie: thuis? Nee hoor, op kantoor, en geen zin of inspiratie, geen blogje dus!

Suske. zei

geen inspiratie, geen zin, inderdaad tijd om wat anders te doen.
De inspiratie en zin zullen dan wel vlug terugkomen

Anoniem zei

Leuk stationnetje.
Nu nog wat met verf erop kliederen en het is helemaal toppie.