zaterdag 11 december 2010

Over (voor)uitzichten

Terwijl de nieuwe PC (hieronder links op de foto, voor de leek) voor de tweede dag belangrijke, zeg maar zeer belangrijke, bestanden staat te kopieëren van de externe harde schijf, ben ik niet erg onder de indruk van het apparaat.



Een i7 is een quad-core waarbij de taken per processor beter worden verdeeld, zo vertelt de winkelier.



Daar merk ik als gebruiker dus heel weinig van, tot op heden.



Met andere woorden, in het kort: het ziet er niet goed uit.



De nieuwe PC is zo ongeveer even snel als het hok waar ik op kantoor mee werk, waarbij ik tijdens het opstarten ruim de tijd heb om verderop in de gang koffie te halen, een praatje te maken met collega René, die hier trouwens niet genoemd wil worden, een aantal foto's te maken van het uitzicht en vervolgens terug te lopen naar mijn werkplek. Dan pas verschijnt het login scherm.



Na het inloggen moeten er nog 200 zaken opstarten zodat ik in die tijd de koffie op kan drinken, ik nog meer foto's van het uitzicht voor jullie kan maken, de sudoku uit de Metro kan maken en met kamergenoot Peter de laatste voetbaluitslagen (met nadruk op AZ) kan bespreken.



Dan is eindelijk mijn PC wakker en moeten er applicaties opgestart worden die ik nodig heb voor het werk, denk aan een mailprogramma (lotus notes), word en excel.



Jullie begrijpen vast wel dat plastic beker met koffie nummer 2 dan al op mijn bureau staat. Die nieuwe Medion PC lijkt dus ook erg goed voor de sociale contacten en gaat waarschijnlijk ook een boel koffie kosten. Dit bericht heb ik dus maar op de minilaptop gemaakt, teveel sociale contacten is echt teveel! Leve de vooruitgang.



Eenmaal thuis gisteravond stond de kerstboom op de daarvoor bedoelde plaats. Alleen de finishing touch ontbrak nog.



Penibel? (helaas zijn een aantal foto's groot te klikken, voor de liefhebbers)

9 opmerkingen:

Gert zei

Hoe gaat het met de draadloze verbinding? Volgens mij heeft je PC last van opstart problemen. Anders wil ik hem wel uitgebreid voor je testen. Ik zal dan na een vooral lange en uitgebreide testperiode een objectief oordeel geven. Ik werk nu nog met een P4 2.4GH uit 2003..........

www.brillie.nl zei

Gelukkig, toch nog een engel in je huis.

FRANK103 zei

@Gert: het is een draadverbinding geworden. De traagheid wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een te fanatieke virusscanner / phissing scanner. Te veilig is traag!

@Gert: je bedoelt elise die iets in de boom hangt?

Renesmurf zei

Ja, och, uiteindelijk komt het allemaal wel weer goed.
En dan kan je weer doen waar je het ding voor hebt, internetten.

Sjoerd zei

Virusscanners zijn ondingen. Alle handelingen worden uitvoerig gescand. Terwijl ze alleen het binnenkomend verkeer moeten scannen. De rest is al aan de beurt geweest.

Steffer zei

Lotus Notes? Gruwel....
Welke scanner gebruik je?

Gert zei

Ik begrijp dat ik zelf een nieuwe snelle PC moet gaan aanschaffen....

Ik heb het niet over een engel gehad........ Ik vind het ook nog te vroeg voor een kerstboom overigens.....
Lotus Notes doet me terug verlangen naar een vorige baan, Systeembeheerder Lotus Notes.

Anoniem zei

Had toch maar een iMac gekocht! Lekker snel (ook het opstarten) en geen virusscanner nodig! :-)
Harry.

FRANK103 zei

@rene: inderdaad!

@sjoerd: naast een virusscanner zijn er ook allerlei andere twijfelachtige zaken die het scant.

@stef: avira antivir, gratis uiteraard.

@gert: tuurlijk, een nieuwe pc is altijd leuk! Lotus notes ben ik zelf verder niet zo kapot van...

@harry: tja.....