donderdag 9 december 2010

WIFI

Met zo'n snelle PC (i7) voor dit blog moet er wel een 'maar' zijn. Die is er dan ook.


De gebruiker is te traag.

Ja.

Na het plaatsen van de nieuwe PC en het naar de externe harde schijf kopieëren van alle bestanden die bewaard moesten blijven, was het vanavond tijd de nieuwe PC aan te zetten.



Jullie voelen het waarschijnlijk al: geen internet.

Pas om 21.00, na een intensieve strijd met het bijzonder gebruiks(on)vriendelijke Windows7, gingen er bij mij lampjes branden.



Drivers en compatibiliteit, toch al niet iets waar Windows goed in is.



De Speedtouch 120G draadloze internetadapter is ook zo'n 6 jaar oud. In computertermen: prehistorisch. Te gebruiken tot en met windows XP (een antiek besturingssysteem). Dus ga ik morgen een moderne high end WIFI adapter scoren en ben ik hopelijk morgenavond weer online.



Hachelijk? 

10 opmerkingen:

Steffer zei

Voorruit denken is ook een kunst...gelukkig doe ik dat ook niet te vaak anders is het niet spannend meer...

Anoniem zei

Je had nog geen WIFI???????????
Prehistorisch inderdaad.
Maar ja, dan heb je een i7 en WIFI straks, maar er blijft die ene zwakke schakel he?
Harry.

Gert zei

Let niet alleen op de adapter maar ook op het access point. Ze moeten wel met elkaar kunnen praten. Straks heb je een supersnelle wifi adapterkaart naar een traag access point. Twee keer raden wat de snelheid bepaalt........
Veel succes met kopen en we lezen morgen, oh nee ik vermoed overmorgen wel of het gelukt is.

Gert zei

Waarom wordt mijn wachtwoord de eerste keer nou nooit geaccepteerd als ik hier een bericht wil plaatsen???????? Ik gebruik toch echt een werkend GOOGLE account.

FRANK103 zei

@stef: waarom iets dat onder windows98 en XP wel werkt, het onder Vista of 7 niet doet, terwijl die juist plug en play zijn, daarvoor ben ik teveel digibeet of zijn ze bij Microsoft psychisch niet helemaal in orde. Ik vermoed het laatste!

@harry: ik had draadloos internet, wifi zo je wilt. Alleen de zender aan de PC kant is niet Windows7 compatibel. Het draadloze router was dat wel.

@gert: het router is ook voor de digitale telefoon en kan ik dus niet zomaar vervangen.

@gert: het is een complot!

Aan allen: ik heb een kabeltje neergelegd van PC naar router. Werkt perfect!

Gert zei

Nu maar hopen dat het huisdier de kabel geen leuk speelgoed vindt....

www.brillie.nl zei

Je PC kan wel snel zijn, maar je blog niet. Hachelijke zaak weer.

Renesmurf zei

Geen verstand van.
Toch heb ik ook wel eens internetproblemen, maar ik weet dat altijd best goed te verbergen.

Ik kom alleen nergens langs dan, maar mijn eigen site updaten is dan altijd nog wel gelukt.

Steffer zei

Het beste is om hardware en software van gelijke tijd te gebruiken, en software onderling moet ook niet teveel afwijken. Micro$oft heeft veel gedaan om Win7 zoveel mogelijk plug en play te maken, zelfs met oudere soft- en hardware, maar dat betekend niet dat het 100% gedekt is.
Win7 moet een hoop ergernis wegwerken wat XP wel bezat, vooral met compatibiliteit. Wil je op zeker gaan moet je overstappen naar een appeltje....

FRANK103 zei

@allemaal: het overzetten van 300GB aan foto's en muziek neemt meer tijd in beslag dan de bedoeling is. Maar het gaat goed komen.