maandag 31 januari 2011

Digitaliseren van de 85: het slot.....

Ik zie het helemaal voor me: dat jullie niet kunnen slapen omdat het verhaal over het digitaliseren van de 85 (Marklin 3309, als jullie het echt willen weten) nog niet is afgelopen.


Daardoor komen jullie morgen te laat op het werk, presteren zwaar onder de maat (nog minder dan normaal, zegmaar, ga ik er wel even van uit dat dat mogelijk is), worden ontslagen, raken er meerdere draden los,



of het spoor bijster, gaan aan de drank, worden het huis uit gezet, strompelen ten einde raad naar de dichtsbijzijnde spoorwegovergang en werpen zich daar voor een aanstormende trein en worden vervolgens geplet onder de wielen van die trein.



Om het drama dan nog verder op te voeren, ik hoop dat jullie het nog voor je zien: sta ik op het station te wachten omdat ik graag op tijd op mijn werk kom, komt die trein niet omdat jullie daar net voor gesprongen zijn en dat geeft zo'n bende dat NS doorgaans de trein eerst laat reinigen voordat verder gereden kan worden.



Zo kom ik dan ook te laat op mijn werk, wat overigens niet zo heel erg is omdat ik flexibele werktijden heb, maar heeft kamergenoot Peter, die hier niet genoemd wil worden, wel al een beker koffie voor me gehaald die dan koud is.



Nu is het wel vieze koffie uit een automaat van Maas, maar warme vieze koffie is altijd nog beter dan koude vieze koffie.



Goed, to the point, kort maar bondig: de ombouw is gelukt, de 85 heeft haar eerste rondje al gereden! Pfooeiiiii, dat wordt morgen gewoon warme koffie. Een 0032 graag Peter!



Penibel?

5 opmerkingen:

Gerard van Dongen zei

Ik dacht dat IK door kon halen :-)

Sjoerd zei

Volgens mij ben je blij dat het gelukt is....

Anoniem zei

Ik ben blij dat je ons niet te lang in spanning hebt gelaten want ik stond op het punt om een vrije dag te gaan nemen omdat werken toch niet zou lukken, maar het is gelukkig niet nodig.
Volgende keer graag wel eerst even afstoffen voordat je er een foto van maakt.

Gert zei

Ik vindt het nu te laat om nog op dit bericht te reageren. Er komt dus geen overbodig deel 3 met bijvoorbeeld alle valkuilen die er zijn bij het ombouwen van een lokomotief?
vraag: is de helling van de weg om op het viaduct te komen niet een beetje stijl?

FRANK103 zei

@Gerard: tussen 18.00 en 08.30 wil ik soms heel wat werk verzetten...

@Sjoerd: jij gaat door voor de magnetron!

@Lokkie: als ik eerst afstof dan gaat het niveau van dit blog en haar fotowerk teveel omhoog. Dat kan niet.

@Gert: wat voor valkuilen zou je willen? Het gaat maar om ongeveer 9 draadjes solderen hoor. Als je het boekje leest dan kan het bijna niet fout gaan.
Mbt de helling: voor schaalgetrouwe autootjes wel, maar voor hotwheels die worden aangedreven en bestuurd door 7- en 11-jarigen niet. Dan kan die helling nog een stuk steiler!