woensdag 26 januari 2011

Woensdagmorgenfietsen

Eigenlijk had ik vanmorgen geen excuses of smoezen om niet te gaan fietsen.


Ik heb nog een kop koffie gedronken, buienradar geraadpleegd, maar ik kon echt niets vinden.



Goed, echt warm (zoals 25 graden) was het buiten niet, maar er stond nauwelijks wind en het zonnetje was merkbaar aanwezig.



Dus zat ik om 09.30 op de Bianchi richting bos.



Voor de kenners: nee ik had nog geen boskaart, die zou ik ook vanmorgen halen.



Echter pas als ik het bos bij bezoekerscentrum De Hoep al weer uit zou rijden.



De kans dat een boswachter me bij zou (kunnen) houden, tijdens de 15 kilometer door het bos, schat ik best wel klein in.



Meestal ga ik niet zo snel, (vanwege de fotomomentjes) maar met zo'n boswachter achter je aan dan moet een versnelling toch best wel mogelijk zijn!



Goed, ik ben, zoals jullie kunnen zien, slechts een enkele keer gestopt voor een fotomoment.



Bijvoorbeeld in Beverwijk, waar wel een sleep goederenwagons (staalwagons voor de Hoogovens) te zien was, maar de bijbehorende lok was niet te zien.



In het bos bij Wijk aan Zee leek er een aardige storm gewoed te hebben (jaja, weer een fotostop), de dader (de klauw...) was echter al snel zichtbaar.



Uiteraard was de volgende stop bij De Hoep, voor een nieuwe bosjaarkaart, dan langs de provinciale weg terug naar huis.



Rond de 40 kilometer begon ik wel te merken dat de conditie niet echt top is, maar het gemiddelde van 26 km/u stemt me wel tot tevredenheid, dat is namelijk vergelijkbaar met vorig jaar.



Afrondend vertel ik jullie nu alvast dat we vanmiddag bomen en gras geplakt hebben op de zolderspoorbaan en dat ik van plan ben daar morgenavond een best wel boeiend verhaal over te plaatsen zodat de blogbezoeker morgenavond probleemloos in slaap valt!



Hachelijk?

11 opmerkingen:

Gerard van Dongen zei

Mooi! En respect dat je gewoon in de winter gaat. Heel wat "echte" fietsers wachten tot maart.
Top!

Suske. zei

jammer dat er hier zo geen groot bos in de buurt is. Wat men hier een bos noemt, noem ik in feite een redelijk park.

Sjoerd zei

Ben ik blij dat ik al geslapen heb...

Gert zei

En hoe moet dat nu vanacht. Nu kan ik dus niet slapen van de spanning.

FRANK103 zei

@Gerard: iedere zondagmorgen voetballen we ook in het park, maar van fietsen krijg ik het toch veel kouder. Gelukkig viel het gisteren mee met de kou.

@suske: ach, ik ga he niet overdrijven: van Wijk aan zee tot egmond is ongeveer 25 kilometer en gemiddeld 5 kilometer diep. Een groot park dus!

@sjoerd: dan wacht ik een dag met mijn verhaal over de zolderspoorbaan!

@gert: dat wordt nog een slapeloze nacht, zie reactie bij sjoerd!

Firefighter zei

Geen foto van de koek Frank? Dat betekend een dieptepunt voor je blog hoor!

www.brillie.nl zei

En dat op een donderdagmorgen. OMG.

FRANK103 zei

@Martin: is een tosti niet goed dan?

@brillie: ik zeg niks over jouw bril(lie)!

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
Een boskaart? Wat is dat? Moeten jullie een pasje kopen om door het bos te mogen baggeren?!? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord. Zit hullie regering in geldnood?
Wat zou zo'n schaap trouwens denken als het de fotograaph ziet? Misschien denkt het wel: "Zou die man wel over een degelijke en geldige boskaart beschikken?" Je weet het niet.
Penibel hoor.
De Drs.

Gert zei

Het is nu vrijdagavond 9 uur. Nog geen nieuw bericht. Belofte maakt schuld.......

Renesmurf zei

Misschien is een fietsnavigatiesysteem wel een uitkomst!
Snelheid en hoeveelheid is niet zo van belang, als je maar lekker geniet!