maandag 25 april 2011

De paasraces

Remco had gevraagd of we mee wilden naar de paasraces op Zandvoort.


En dat wilden we, anders had ik daar vandaag geen bericht aan kunnen wijden.



Per trein naar Zandvoort, want gezien het verwachte stralende weer zou het wel eens behoorlijk druk kunnen worden in Zandvoort!



De eerste race bestond uit de historische monoposto's en met de nieuwe Nikon lens op de camera zou ik topfoto's gaan schieten!



Maar dat viel best tegen! Sluitertijd voorkeuze op 1/60 gaf ernstig overbelichte foto's.



De (handmatige) ISO stond nog ingesteld op 3200. ISO naar 200 want er is geen gebrek aan licht!



De foto's bleven onscherp.



Instellen dat de camera op het midden scherp stelt en niet zelf enige creativiteit vertoont.



Nog steeds onscherp.



Dan de sluitertijd maar omhoog,



feitelijk ben ik met 300mm x 1,6 = 480 mm foto's aan het maken.



Vuistregel is dat je dan met minimaal 1/500 foto's moet maken.



Maar ik wil het effect van die vrolijk draaiende wielen,



op de sportstand (rond 1/1200) kan niemand meer zien of de auto geparkeerd stond of toch aan het rijden was.



Bij 1/400 heb ik de wielen draaiend en de auto scherp genoeg.



Dan wordt het alleen nog maar creatief plaatjes schieten.



In de 2 verschillende bochten en door het gaas.



Rond 14.00 zijn Remco en Wesley wel klaar met de races, door de frisse zeewind lijkt het in Zandvoort niet zo warm,



maar ik vermoed dat ik toch weer een aardige imitatie van een kreeft op het droge vorm.



Mochten jullie nog meer plaatjes zien, een voorkeur voor een bepaalde bolide,



dan zal ik die graag plaatsen (als ik er een foto van gemaakt heb).



Hachelijk?
(NB foto's zijn groot te klikken!) 

3 opmerkingen:

Sjoerd zei

Het blijft lastig, op deze manier goede foto's maken...

www.brillie.nl zei

Heeft u nu mijn blog overgenomen?

FRANK103 zei

@sjoerd: ja

@brillie: nee