woensdag 20 april 2011

Woensdagmorgenfietsen: zee, zand en bollen

Das Brillie de columnschrijvert had het in de eerste zin van zijn bericht vandaag over strand.


Moet ik eerlijk bekennen dat ik niet verder gelezen heb, de zon schijnt buiten en dus moet er gefietst worden! (hieronder het clubhuis van de claustrofobiepatiëntenvereniging)



Eenmaal op de fiets moest ik wel denken aan die opmerking van das Brillie, zelf heb ik namelijk een hekel aan strand, en dan vooral aan zand, kwallen en een teveel aan lawaaiige mensen om me heen. (Hieronder het fort aan de Aagtendijk)



Het ijsjes gedeelte op het strand compenseert dat niet voldoende.



Ik heb de laatste weken al een beetje inzicht gegeven in mijn vaste fietsrondje, ik kom dan vlak langs een aantal stranden. (wel oppassen voor loslopende koeien op de weg)



Speciaal voor Brillie (niet naast je schoenen gaan lopen, dit is eenmalig!) heb ik strandkiekjes gemaakt.



Dat begint dan natuurlijk bij Wijk aan Zee, wie herkent het niet?



Via het PWN duingebied fiets ik dan naar strand Heemskerk,



met zijn ruim opgezette parkeerterrein (voor fietsen),



alleen te bereiken door wandelaars en fietsers.



Verder door de duinen naar strand Castricum (of Bakkum).



Normaal is dit het verste punt, ik moet op tijd thuis zijn voor het grut. Gezien weer en tijdstip besluit ik verder te rijden richting Egmond aan Zee, in het open gedeelte ter hoogte van Egmond aan de Hoef blijk ik de terugweg wind tegen te gaan krijgen, Egmond aan Zee wordt dus een volgende keer!



Richting Limmen ( ik maak natuurlijk bij bovenstaand kiekje geen smakeloze grappig bedoelde opmerking over het oppassen voor koeien op de weg...) rij ik door het bloembollengebied.



Dat vraagt om foto's! Waarom zouden jullie naar de keukenhof gaan als je ook dit blog kan bekijken?



Roze, witte, rode en oranje bloembollen, dolle boel nietwaar?



De klok tikt door en dus moet ik via de kortste weg verder naar huis.



Nog een laatste foto om dit blog dat kenmerkende niveau te geven (het broodje hamburger laat ik maar niet meer zien, ik krijg daar teveel akelige opmerkingen over....).



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ach, dat is handig, hoef ik in het weekend niet naar de bollenvelden.

Ad zei

Reed je in 'de bolletjes trui'? Toch mis ik de Happy Meal foto wel. Het hoort er zo bij! Mooie foto's trouwens.

Suske. zei

mooie rondleiding.
da's daar nog rustig, maar als het weer zo blijft zal dat rap veranderen met dit paasweekend.
En nu vlug Brillie's blog lezen.

www.brillie.nl zei

Een hele rit weer.

rob alberts zei

Niet even bij Zandvoort naar het circuit gekeken?

FRANK103 zei

@sjoerd: graag gedaan!

@Ad: ik krijg teveel dieet tips via mail en blog, daar wil ik van af!

@suske: woensdagmorgen 10 uur zijn de meeste lieden gewoon aan het werk of naar school!

@brillie: inderdaad

@rob: zandvoort is net te ver weg...