zondag 29 mei 2011

Fremo en de zolderspoorbaan

Regelmatig bezoeker van dit blog, Ronaldo, die ik hier trouwens alleen mag noemen omdat hij in het echt Ronald heet, kwam gisteren bij ons gebak eten (we hadden een verjaardag, kijk maar naar vorig bericht).


Als enthousiast bezoeker van dit blog had Ronaldo een bijlage uit de plaatselijke krant mee, over de uitbreiding van Sprookjeswonderland.



Een bezoek aan SWL (en niet alleen aan de Vrolijke Friet, uiteraard!!) staat dus nu op de agenda!

Daarnaast was Ronaldo ook heel enthousiast over het Fremo gebeuren.



Zo enthousiast zelfs, dat hij een wagon meegenomen had voor de zolderspoorbaan of voor op een Fremo module.



Waarschijnlijk herkennen alleen de echte kenners / dinosauriers onder de blogbezoekers deze wagon!



Het is er een van postbezorger PostNL, voorheen TNT Post, daarvoor TPG Post en in een ver, zeer ver verleden PTT (kort voor Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en Telefonie).



Voor de digibeten: het gaat hier dus om fysieke, veelal op papier, post, die sinds 1839 per trein kon worden vervoerd, en niet om e-mail, tweets en dergelijke, die heel belabberd per trein te vervoeren zijn.

Graag laat ik ook zien dat deze koudere en winderige herfstachtige dagen uitnodigen tot leuke binnenaktiviteiten, zoals daar zijn: de zolderspoorbaan.



De regelmatige bezoeker van dit blog ziet dat het innerlijk van de tunnel waar de trein op het kiekje hieronder voor geparkeerd staat, is voorzien van een betegelde tunnelwand, de andere kant van de molshoop is voorzien van rotswand en tunnelportaal.



Natuurlijk moet er veel meer werk verzet worden, maar niet te snel, want het is niet de bedoeling dat een zolderspoorbaan ooit af komt!




Ronaldo bedankt! En voor jou en de andere bezoekers van dit blog: jullie gaan er hier meer over lezen!

Hachelijk?

7 opmerkingen:

Suske. zei

telkens ik deze blog bezoek sta ik versteld van die treintjes en spoorwegbaan/banen.
Een mooie hobby is het in ieder geval.

Renesmurf zei

En tegenwoordig bezorgen ze pakjes! Een dagje weg kan best leuk zijn, als het weer maar meezit.

Sjoerd zei

Ik vind alleen die rails van Marklin niet oom aan te zien... Dat moet toch beter kunnen.

www.brillie.nl zei

Dat wordt dan de treinwagons overspuiten in de nieuwe kleuren en logos.

Firefighter zei

Ik heb niks met sprookjes. Geloof er niet in. Net als dat ik niet in een rooskleurige toekomst voor postnl geloof trouwens...

Firefighter zei

Oohja. de PTT wagon vind ik wel een aanwinst voor je baan. iets met nostalgie ofzo...

FRANK103 zei

@suske: en een waar je een boel over kan schrijven!

@Rene: het weer is altijd een factor!

@sjoerd: dat noemen ze nostalgie, en deze oude metalen rails vervangen voor C of K rails gaat me teveel geld kosten

@brillie: waarom, ik ga mijn stoomloks toch ook niet over spuiten in moderne kleuren?

@martin: vroegah waren sprookjes bedoeld om de jeugdigen op te voeden met goed en kwaad etc. Nu hebben ze daar TV voor. Je hoort ook niet meer tot de doelgroep van SWL, tenzij je een aantal kleine firefighters rond hebt lopen in de leeftijd van 2 tot 8 jaar.

mbt PTT wagen: nostalgie klinkt goed, is misschien wel het woord voor 2011!