zondag 12 juni 2011

De 64 415

Bij West-Friesland onder stoom, vorige week, was de 64 415 de gastlok.


Deze lok is door Marklin uigebracht in een set (VSM, Veluwse Stoomtrein Maatschappij) met 3 goederenwagons, uiteraard eenmalig, in een kleine oplage, duur en slecht verkrijgbaar.



Vanmiddag was ik mee met de rest van de familie, shoppen in Amstelveen. Voor Gerard: ik ben niet nar de klerewinkels gegaan! In Amsteleen was vroeger een leuke maar dure modeltreinenwinkel, De Groot (tegenover De Bijenkorf).



Die was een paar jaar terug al verhuisd naar de eerste verdieping bij de Intertoys en hield vandaag opheffingsuitverkoop en geeft daarbij 25% korting.



En hij had de VSM set staan!



Neef Erik had me al een keer aangeraden dat het handiger is om één keer een duurdere mooie lok te kopen



dan 3 keer een goedkope lok zonder geluid en hoogvermogen aandrijving etc.



Omdat Madelon103 ook nog geen vejaardagkado voor dit jaar voor me heeft gescoord (ik ben ieder jaar jarig aan het eind van het jaar)



besloot ik nu te gaan voor die duurdere maar mooie lok.



We hebben het over een MFX-decoder, rijgeluid, fluit, bel, sinusmotor,



veel aangezette details en geschilderde details,



de lok is werkelijk een plaatje!



Vanmiddag heb ik hem getest en op de foto en film gezet, nu gaat hij nog een aantal maanden de kast in.



Hachelijk?

13 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat is wel een hele mooie aankoop... Daar kun je wel een apart lijntje voor maken.

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
Ik heb er eigenlijk geen verstand van, maar toch vind ik het een mooi ding. Heel gedetailleerd ook.
Maar wat ik niet snap is dat u op 't laatst zegt " ... nu gaat hij nog een aantal maanden de kast in." Waarom moet het arme lokje nu eerst een paar maanden de kast in?
Met vriendelijke groeten,
Uw Drs.

FRANK103 zei

@sjoerd: hij zal het op de zolderspoorbaan moeten doen, nog meer treinbanen in huis gaat een echtscheiding opleveren!

@drs: officieel krijg ik het lokje en de wagentjes voor mijn verjaardag in december. Aangezien het nu juni is zal de lok een tijdje ik de kast verblijven.
Of is dat hachelijk?

Gert zei

Kun je niet wat smokkelen met vaderdag of zoiets?

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Ja, Heer Frank-103!
Net wat Gert zegt: Vaderdag! Vandaag, dus. Overigens, bent u ook een Boogschutter?
Een groet.
De Drs.
Boogschutter

Gert zei

In Nederland vieren we vaderdag op 19 juni. Heeft Frank nog een hele week om het te regelen.......

Ad zei

Frank,
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag ( in december, hachelijk om te vergeten). Mooie aankoop die VSM-set. Hoop ik ook ooit nog eens te scoren. Maar eerst moet de Eurrailscout nog geleverd worden (dus de VSM-set zal er voorlopig nog niet komen). Eline Lokaalspoor 6 vind al dat ik teveel materieel heb. De kinderen Lokaalspoor 6 beweren we dat we van al de in treinen geïnvesteerde euri's een straal hadden kunne kopen. Zo zie je; het is overal schipperen!

FRANK103 zei

@Gert: ze hadden al iets gekocht voor vaderdag...

@drs: ik ben inderdaad ook een boogschutter, is dat hachelijk?

@Ad: ik was niet op zoek naar nieuw materiaal, maar nu ik de VSM set met 25 % korting kon kopen, was het naar mijn mening een kans die ik niet moest laten lopen. Met de huidige marklin strategie van eenmalige en tijdelijke producties weet ik niet of je deze set volgend jaar nog kan kopen. Mbt de hoeveelheid materiaal, zoals je op mijn lokpark blog kan zien was er geheel geen noodzaak tot uitbreiding, het is echter de verzamelaar/jager/man die er een nieuw vangst bij wil hebben. En de 64 onderscheid zich door zijn geluid sterk van de andere loks op de baan! De Eurrailscout is ook erg fraai, maar past bij mij niet echt bij de verzameling, hij zou op een opstelspoor belanden. Dan kan je, om het met neef Erik te zeggen, maar beter je geld in een duurder model stoppen dat zeker op de baan komt te rijden! (NB bij jou zou de 64 wellicht op een opstelspoor belanden en de eurrailscout niet).
Voor 2012 staat een 74 op mijn lijstje...

:-)

Gert zei

Ik zou voorstellen om het om te ruilen. Het geven van de kado's bedoel ik natuurlijk.

FRANK103 zei

@Gert: ik dacht zelf meer aan het 'tijdelijk' proefrijden op zolder, om verstoffen en vastlopen te voorkomen!

Suske. zei

zo te zien was de leegverkoop al redelijk geslaagd.

Angelique1966 zei

Frank, ik stel voor die trein gewoon uit de kast te halen en op de treinbaan te zetten. Tegen de tijd dat het december is, is Madelon allang vergeten dat zij ooit voor jouw karretje gespannen is voor dit zgn verjaardagscadeau.. en roep jij vrolijk dat je nog wel iets weet voor je verjaardag.

Anoniem zei

Dat is een zeer fraai aanwinst. Je weet natuurlijk wel dat je iedere week even met de loc moet rijden, anders gaat de boel vastzitten.