zaterdag 11 juni 2011

Weblogkoppen

Nee, ik denk niet dat jullie op een bericht met weblogkoppen staan / zitten / liggen ed. te wachten. Maar omdat ik vind dat ze een leuk overzicht geven over de berichten op dit blog, plaats ik ze toch!

1 Op 11 maart 2011 heb ik zelf een appeltaart gemaakt, waar een kant en klaar product natuurlijk minder hachelijk was geweest!


2 Op 13 maart ben ik plaatjes uit oude fotoboeken aan het scannen, met bijvoorbeeld deze ICE te Duisburg. Hoewel de foto wel klaar heeft gestaan om verbouwd te worden tot blogkop, is dat niet gebeurd.


3 Topblogkop is deze foto van 23 maart met een schaap dat de blogbezoeker nauwgezet bekijkt!


4 Opgevolgd door een kop met mijn 103 op de zolderspoorbaan, gemaakt met de nieuwe 70 - 300 mm Nikon lens, op 26 maart.


5 Nederland tegen Hongarije in de Amsterdam Arena, dinsdag 29 maart 2011


6 Twee koppen van foto's uit de oude doos, hoe lang en wanneer ze precies geplaatst zijn in de maand maart? Eerst de V200 op de miljoenenlijn te Limburg, uit 1995.


7 De Duitse stroomlijnlok 18 201 (Rob bedankt voor de correctie!), een foto gemaakt bij een evenement georganiseerd door de NVBS, in 1991? De lok rijdt net onder de kap van Amsterdam CS vandaan, richting Muiderpoortstation.


8 Op 2 april mocht de nieuwe Nikon telelens mee naar een voetbalwedstrijd van Wesley, met onderstaand plaatje, naar mijn mening, als absolute uitschieter.



9 Een bezoek aan de Poelboerderij op 13 april met de klas van Wesley is ook altijd goed voor een bericht en een nieuwe kop, van een reiger.


10 Het woensdagmorgen fietsen gaat gewoon door, bollenvelden bij Limmen op 20 april



11 Een bezoek aan de AutoRAI met Jon en Rem op 21 april was ook goed voor meerdere berichten en blogkoppen!



12 Een Porsche mag dan natuurlijk ook niet ontbreken, voor Harry, Brillie en Jon.


13 Op 25 april waren de paasraces op Zandvoort, Remco uit Aalsmeer had voor kaarten gezorgd. De Nikon was mee en het resultaat was een kaart vol mooie foto's en blogkoppen.


14 De uitdaging was een scherpe goed gekaderde foto te krijgen waarbij de wielen 'draaien' en de achtergrond onscherp wordt, pannen met lagere sluitersnelheid.



15 Wanneer stop je met koppen over een onderwerp te plaatsen?



16 Op 7 mei is dan naar mijn mening het absolute dieptepunt voor een blog bereikt: paarden! Tijd om met het blog te stoppen? 



17 Deze ene keer zie ik het door de vingers als jullie na het aanschouwen van deze kiekjes beginnen met zingen: "hop hop hop, paardje in galop!". Wat overigens niet is toegestaan, de paarden moeten draven! 


18 De volgende fietsblogkop is dan van 14 mei en weer van een schaap.



19 Wat uitnodigt tot de experimentele opmaak van blogkopteksten




20 Afsluiting van deze serie blogkoppen is het bericht op 15 mei over de ombouw van de 81 en de nieuwe 114, waarbij de ombouw nogal een drama was geworden omdat de winkelier de verkeerde decoder meegegeven had.



Het is hachelijk!

6 opmerkingen:

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-109,
Die blogkop met de reiger is mijn favoriet. Maar die die er nu op staat - Bibbeltje Bips languit in zijn persoonlijke stoeltje - mag w.m.b. (wat mij betreft) ook gerust blijven staan.
Olijke groeten,
De Drs.

Sjoerd zei

Ouwe meuk dus... Maar er zaten een paar fraaie exemplaren bij, zoals de V200.

Suske. zei

misschien ze als album op de markt brengen ?
Er zitten best mooie tussen hoor !

Firefighter zei

Zitten inderdaad een paar mooie tussen hoor. Het schaap vind ik wel wat hebben. Ik krijg hier geen blogkoppijn van in ieder geval...

Koos Alberts zei

Frank, de 18 201 van de DDR Deutsche Reichsbahn (foto 7) bestempelen als Belgische loc, da's pas hachelijk! Foto is trouwens in 1991 genomen, maar dat terzijde.

FRANK103 zei

@drs: ook de fraaiste koppen blijven slechts een beperkte tijd staan, maar die van Bips op zijn stoeltje komt zeker in een bericht terug!

@sjoerd: per definitie laat een foto een moment in het verleden zien

@suske: ik verwacht niet dat er vraag is naar mijn foto's

@Martin: dat schaap is gewoon fotogeniek!

@koos: je hebt helemaal gelijk, ik heb de tekst inmiddels aangepast! Dat van 1991 had in niet meer paraat, maar is ongetwijfeld ook juist.