maandag 10 oktober 2011

Genk deel 2

Ik kan het niet laten om hier een 2e serie foto's van de modelspoorbeurs in Genk te tonen.


Natuurlijk ging ik vooral voor modelspoor.



Maar afstand bestuurbare auto's, boten, vliegtuigen en poppenhuizen zijn ook leuk om eens (kort) te bekijken.



Het is indrukwekkend hoeveel modelbouwers en vormen van modelbouw er zijn.
(en schalen, hieronder een zeer gedetailleerde schaal 1 lok)



In elke vorm van modelbouw zijn er fanatiekere modelbouwers.



Ik vind 90 euro voor een setje rijtuigen (zie vorig bericht) al best een uitgave voor een hobby, een bijzonder fraaie Artitec 3700 van ruim 600 euro gaat er gewoon niet komen. (hierboven en hieronder: modulespoorbaan Driebergen)



Ook de vele varianten van bijvoorbeeld de 110 verzamelen ga ik niet doen, ik vind niet iedere lok de moeite (lees: geld) waard (speciaal model 2011, het programma met de muis). 



Het echte knutselen van een prachtig Italiaans dorpje, ik mag er graag naar kijken maar kan zelf zoiets niet maken.



Het zou ook zomaar op een racecircuit geplaatst kunnen worden (Gerard?).



Waar we ook langere tijd hebben staan kijken, was de verzameling Ferrari modelauto's. Zo'n 1:1 schaalmodel lijkt me best wel wat!



Hachelijk?

11 opmerkingen:

www.brillie.nl zei

Dat spoor is wel behoorlijk echt. Zoals het ook moet zijn.

FRANK103 zei

Vind je die Ferrari niet echt lijken?

Renesmurf zei

ja, wat lijkt die auto dan ineens loeigroot he, als je zo klein gewend bent!

Sjoerd zei

Lijkt me een goed plan, we gaan ferrari's sparen...

Suske. zei

mooie foto's
net echt.

Gerard van Dongen zei

Ja dat Italiaanse haventje is super. En ook nog de goede schaal ;-)

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank,
'... een bijzonder fraaie Artitec 3700 van ruim 600 euro ...' Ik moet die vermaledijde euro's dan nog altijd eerst omzetten in BEF en toen kwam ik aan het godsgruwelijke bedrag van 24.203 BEF. Jeetje, dacht ik, daar kan een mens al een mooi fototoestel mede kopen, of ook een stoere verrekijker (12 x 50) van een deugdelijk merk.
Maar vooral dat Italiaanse dorpje mocht mijn bewondering wegdragen. Ik moest meteen denken aan het wonderschone dorp Amalfi in de omgeving van Napels. De Happolati's zijn daar enkele jaren geleden op bezoek geweest. Het schijnt dat dat dorp in het verleden ongure en vervaarlijke zeerovers huisvestte. Waarschijnlijk zijn de smalle trapjes en de huisjes gevat tussen de rotsen een inspiratiebron geweest voor de ontwerper van kwestig schaalmodel.
En plots besef ik nu ook de betekenis van 'schaal 1/1'. Dat is dus gewoon werkelijke grootte. Anders gezegd: hoe het ding in ware grootte op ons afkomt.
Met vriendelijke groeten,
Uw Drs.

www.brillie.nl zei

Dat water is natuurlijk niet echt... een hachelijke zaak.

www.brillie.nl zei

Tijd voor een Porsche...

FRANK103 zei

@rené: die is net zo groot als een echte auto!

@sjoerd: goed plan!

@suske: het is echt, maar op schaal?

@Gerard: uitgebreid verslag staat in Railhobby, is ook te zien op Eurospoor!

@drs: u kunt het toch iedere keer weer op unieke wijze verwoorden. Paf sta ik! En ja, 1/1 is net zo groot als het origineel! :-)

@brillie: dat is nu weer spijkers op laag water zoeken! En porsches waren er ook genoeg, maar die vind ik minder bijzonder (uniek?) dan een ferrari. Sorry.

www.brillie.nl zei

Was het maar laag water. Maar ook dat was het niet. U kent de ware auto nog niet.