maandag 30 januari 2012

Onderhoudende berichten deel 3: de 6513

Natuurlijk hadden jullie afgelopen dagen meer plaatjes verwacht van



mijn meest recente nuttige en noodzakelijke aankoop, de BR 101 (Märklin 37371), de trekkracht voor mijn ICE-kleurige rijtuigset.



En het is ook niet dat ik geen foto's heb gemaakt van de 101.



Ik ben afgelopen weekend vooral bezig geweest met 2 andere loks in de verzameling.



De ESU V4.0 decoder van de 86 moest afgesteld worden.



En de 6513, die staat op adres 64, moest op adres 65 gezet worden, aangezien ik ook een stoomlok bouwserie 64 heb met adres 64.



Maar hoe krijg je de kap van de 6513 open, na het losdraaien van de 2 schroeven aan de onderzijde wil de kap er niet af.



Ook op internet kon ik er niets over vinden.



Ten einde raad heb ik de gebruiksaanwijzing gezocht, daarvoor moest ik alle Märklin dozen onder de spoortafel vandaan halen.





Uit de gebruiksaanwijzing bleek dat ik de kap er na het losdraaien van de 2 schroeven gewoon met gepast geweld van af moest trekken,



zodat de lok nu op adres 65 staat. (hieronder: de 1135 is sinds een week voorzien van een 5 polig rotor en rijdt nu geweldig!)



Foto's van de 101 komen nog, als jullie daar nog behoefte aan hebben!

4 opmerkingen:

Renesmurf zei

Geen behoefte hoor.
Maar als jij het leuk vindt genieten wij mee, zo kan je het ook zien.

Sjoerd zei

Treinen die op straat reiden vind ik echt niet kunnen.

FRANK103 zei

@rene: ik moet er even over nadenken, oveel enthousiasme had ik niet verwacht!

@sjoerd: en wat nu als er gewoon wegenbelasting is betaald?

www.brillie.nl zei

Het is wel grappig dat die treinen altijd zonder hoogspanningsmasten toch kunnen rijden op het spoor. Een hachelijke zaak toch? Over de weg al helemaal niet te spreken.