zondag 11 maart 2012

Voetbal Lisanne


Zaterdag moest Lisanne thuis voetballen tegen een vereniging waartegen de uitwedstrijd nogal problematisch was verlopen.



De tegenpartij had zich schuldig gemaakt aan onsportiviteit en de scheidsrechter was ook bijzonder partijdig (de 'thuisfluiter'). Met als eindresultaat een 1-0 verliespartij.

Het team van Lisanne werd zaterdag de weide ingestuurd met de instructie vooral sportief te blijven spelen en zich niet te laten uitdagen door de tegenpartij.



De tegenpartij ging fanatiek van start, met een 0 - 1 voorsprong als gevolg. Als snel werd gelijk gemaakt, waarna de tegenpartij weer op voorsprong kwam.
(hieronder is de spits van de tegenpartij te snel, met de 0 - 1 als gevolg)



Na de pauze werd al snel weer de 2 - 2 gemaakt, waarna een paar speelsters van de tegenpartij los ging met overtredingen en gemopper op de scheids.



Op een onnodige en onsportieve tackle op de spits van het team van Lisanne volgde een terechte rode kaart (dat kost de speler 12,10 euro boete van de KNVB) en veel gemopper op de scheidsrechter, waarbij je je dan toch wel afvraagt wat iemand motiveert op zijn vrije dag een stel mopperende malloten op het voetbalveld te leiden.



Ik zou het eerlijk gezegd niet doen en zal het ook niemand aanraden!



Het team van Lisanne walst met 1 speelster meer vrij eenvoudig over de tegenpartij heen en wint uiteindelijk met 4 - 2. Volgende week komt er weer een verslag!



Heikel?

7 opmerkingen:

Renesmurf zei

Nee, scheidsrechter zijn, ik snap het niet hoor, ze doen het nooit goed. Wat daar dan leuk aan is.

Sjoerd zei

Ik heb een tijd als scheids gewerkt bij het volleybal. Maar daar vreet geen hond brood van. Ik ben dan ook maar snel opgehouden.

Suske. zei

scheidsrechteren met al die wilde meiden rondom je ?
Nee dank u wel !

www.brillie.nl zei

Toch wel leuk dat bolle Jan ook mee doet met de meiden. Al zou ik het wel een beetje verdacht vinden... als ik wist waarom hij daar zo staat te grijnzen.

RV zei

Jammer dat scheidsen (let op de 'ei' en de 'ds') bij sommige sporten zo'n vreemde smaak oproept.
Ik scheids bij de judo en daar wordt gemekker op de scheids niet geaccepteerd. Op straf van diskwalificatie voor het toernooi houden ze gewoon hun mond. En een coach die flip mag op de tribune de rest van de dag afkoelen.
Zo te horen zou ik heel snel een leeg veld hebben als ik voetbalwedstrijd zou moeten leiden.

FRANK103 zei

@René: ik weet het ook niet

@Sjoerd: beroepsmatig scheidsrechter kan zelfs niet bij voetbal.

@Suske: wilde meiden? Het zijn vervelende 14 jarige pubers met vooral een hele grote mond!

@Brillie: het is Ab, een kennis van mijn ouders. En hij verheugt zich op de gehaktbal met satésaus, na de wedstrijd. Vandaar zijn postuur.

@Ronald: judo is inderdaad niet te vergelijken met voetbal, goede scheidsrechters bij het voetbal kunnen vaak zelf helemaal niet voetballen, bij judo is de scheidsrechter vaak wel een goede judoka. De motivatie om te scheidsrechteren is dan waarschijnlijk ook anders.

www.brillie.nl zei

Natuurlijk, dan zeg ik er maar niets over.