zaterdag 7 april 2012

Op zoek naar de Albatros


 De V250 albatros is een nieuwe trein van NS Hispeed, gemaakt door de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda,



door problemen met levering en nu met de (belabberde Italiaanse) kwaliteit is er nog niet één geaccepteerd.



Er worden wel testritten met deze trein gemaakt en dus is hij dagelijks te zien op station Sloterdijk.



Vrijdag was de compactcamera mee en Pim en Rob, die hier trouwens beiden niet genoemd willen worden, wilden wel even kijken of de V250 te zien was.



En gelukkig, we waren nauwelijks op het perron aangekomen, of daar kwam de V250 al aan rijden.



Helaas is een compactcamera dan eigenlijk niet geschikt om foto's te maken,



vooral niet van een rijdende trein onder moeilijke lichtomstandigheden.



Maar eerlijk gezegd is een albatros ook bepaald niet moeders mooiste,



hoewel smaken wellicht verschillen (voor de Fiat Multipla waren ook kopers te vinden).



De afstand naar de Amsterdamse Westhavens gerekend met het wandeltempo van Pim met als verstorende factor het fototoestel en het zonnetje en de koude wind, we gingen er voor!



Topper is dan de 1606 van HUSA, mooi oranje is niet lelijk.



Ook de DB 6510 en 6513,



 de in oudere outfit gestoken 6440 van Railion / DB Schenker,



een bezoek aan de Amsterdamse Westhavens is toch altijd bijzonder boeiend te noemen.




Na een blik op de in aanbouw zijnde A10 (voor de tweede coentunnel) gaan we in marstempo terug naar kantoor.




Zo is de lunchpauze toch weer uitermate nuttig besteed!



Heikel?

10 opmerkingen:

Renesmurf zei

Sommige treinen zijn heel erg mooi, en sommige gewoon erg lelijk.
Dat laatste vind ik nu het geval.

FRANK103 zei

@René: ook geen Multipla voor jou dus...........

Sjoerd zei

Een Mulivlaai zie ik ook niet zitten, maar zo'n treinentochtje gaat er bij mij ook wel in...

www.brillie.nl zei

Pas maar op dat ze je niet vast zetten, spion...

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Heer Frank-103,
Even ernstig nu. Smaken verschillen, maar de V250 Albatros is inderdaad niet bepaald moeders mooiste. Eigenlijk heb ik geen verstand van treins, maar ik denk dat het aan z'n neus ligt, niet?
Men had dat nieuwe modelletje beter door u laten ontwerpen: het zou misschien wat langer geduurd hebben, maar het zou een stuk minder gekost hebben en een mens zou er niet in schande mede komen.
Als u nu mijn heel eerlijke mening wilt horen: in die hele V250 Albatros, daar zou ik nog niet dood willen in aabgetroffen worden.
Een groet!
De Drs.

FRANK103 zei

@sjoerd: als je IN een multiplaai of albatros zit zie je inderdaad de buitenkant niet, misschien is het dan ook verstandig hoofdzakelijk 's nachts te reizen?

@brillie: een spion doet iets met de infomatie die hij verzamelt, zoals verkopen. Buiten commentaar krijg ik niet voor dit blog!

@drs: u heeft niet alleen gelijk, wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht, u heeft het ook weer heel mooi verwoord. Dat van dood gevonden willen worden in dit treinstel kan ook nog heel problematisch worden, nu het niet opengesteld is voor publiek. U zult er dus moeten inbreken waarbij u het risico loopt langdurig in de bak te belanden, wat het nog heikeler maakt dood in deze trein te belanden.
Een welgemeende vriendelijke groet terug, uw Frank-103

suskeblogt zei

ik wil nergens dood aangetroffen worden. Denk toch eens aan het milieu !

lokkie zei

Als het van Italiaans makelij is dan kan de V250 na de testritten gelijk door naar de sloop.

Anoniem zei

Al geef je een V250 Albatros een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding :) Groeten uit Ijsselstein.

FRANK103 zei

@suske: ik zou jou onder een matras zoeken.....

@lokkie: ze hebben aanbetaald voor die rommel, hoe dom kan je zijn! Ze zullen dus noodgedwongen in gebruik worden genomen, eens.

@Marco: inderdaad!