woensdag 22 augustus 2012

Over boeken en Emirates

Sinds een paar weken vliegt Emirates dagelijks naar Schiphol met het grootste passagiersvliegtuig, de Airbus A 380.



Het vliegtuig komt bij ons rond 13.00 over om een paar minuten later op Schiphol te landen, genoeg reden om dus met een goed boek in de tuin te gaan zitten met de spiegelreflex in de aanslag.




Rond 13.30 was het zover, daar is het toestel.



Het is een zeer indrukwekkend vliegtuig, helaas zijn de foto's niet scherper, maar er komt vast nog een gelegenheid voor betere foto's!



Uiteraard laat ik ook graag zien welk boek ik aan het lezen was, werkelijk een fantastisch boek met alles wat in een goed boek hoort, spanning, romantiek, bergen en treinen.



Voor de liefhebber, het is te bestellen via railmagazine.nl.



Uiteraard heb ik op zolder een van de hoordpersonen uit het boek op de gevoelige plaat vastgelegd.



Hachelijk?

7 opmerkingen:

renesmurf zei

De gotharttunnel ben ik eens doorheen gereden, want dat kan ook.
En die vliegtuigen, die vervuilen maar.

www.brillie.nl zei

Niet iedere dag. Het was slechts een testvlucht. Dat wat nu komt is nog niet die big bus. Maar ja, dat detail ziet toch geen mens. Wat niet wil zeggen dat ik dan weer dierlijk ben.

Sjoerd zei

Dat boek lijkt me ook wel intressant, want wie is daar nog niet doorheen gereden.

FRANK103 zei

@Rene: er is een Gotthard treintunnel en een recenter gebouwde Gotthard autotunnel. Met de auto kan je niet zomaar door de treintunnel, dat is heel hachelijk!
Naast vervuilen maken die vliegtuigen ook een boel herrie, wat mij betreft gaat iedereeb gewoon met de trein!

@brillie: er is vorig jaar een testvlucht geweest, nu zijn het gewone lijnvluchten. Je bent duidelijk geen kenner!

@Sjoerd: het boek is gewoon briljant, een aanrader! Persoonljjk ben ik niet met de trein door de Gotthardtunnel geweest, maar wel met de auto door de autotunnel. Wat veel vertraging opleverde zodat ik eigenlijk de voorkeur geef aan de brennerpas.

Ad zei

Hé Frank, eigenlijk ben ik best een beetje jaloers op die Zwitsers en hun prachtige treinen. Jouw spoorbaan is trouwens wel heel multi-culti met al die verschillende nationaliteiten op de rails. Prachtige loc trouwens.

FRANK103 zei

@Ad: het is gewoon niet kunnen kiezen, daarom staat er NS, DB, SBB en OBB op de baan en in de vitrine. En een aantal stoomloks. Deze lok komt uit een startset en was op Eurospoor voor weinig te koop. Ik kon hem echt niet laten liggen......

Albert y Mara fotoblog zei

Wij zijn nog NOOIT door die tunnel gereden, want we vlogen altijd naar verschillende bestemmingen in Spanje.
Leuke afwisselende log Frank.
Spoorse en luchtvaart groeten
Albert