woensdag 2 oktober 2013

De aankomst van Loki de Noorse boskat


Zaterdagmorgen vroeg ging de wekker af, vandaag zou hij komen, onze Loki de Noorse boskat.



Ongeduldig stonden we uit het keukenraam te kijken tot zwager Marco eindelijk zijn fraaie witte Mercedes C klasse, met moderne CDI motor en full options, voor de geïnteresseerden in één of meerdere nieuwe bolides van het merk Mercedes Benz gelieve contact met hem op te nemen, voor de deur parkeerde.



Eindelijk kwam Jacqueline aanlopen met Loki in een decoratief mandje.



Ook Bibbel (Bips voor intimi) zat nieuwsgierig bij de voordeur te wachten.



Eerlijk gezegd mocht volgens Bibbel Jacqueline direct weer bij Marco in die fraaie Mercedes C klasse instappen en wegrijden, want Bips had een indringer in zijn territorium gespot.



Loki liet eenmaal binnen direct merken dat hij het naar zijn zin had



en dat hij een chagrijnige Bips in zijn huis geen groot bezwaar vond.



De kattenbak werd direct deskundig getest.



En ook de vaatwasser werd goedgekeurd!



Alleen het speelkameraadje laat iets te wensen over, die is de komende tijd nog iets te groot en sterk.



Als Loki teveel met Bips wil spelen blijkt die meer van de vechtsporten te zijn, zodat een rustig plekje tussen de gordijnen verstandiger is.



Maar er komt een dag dat Loki op de krabpaal ligt en de omgeving in de gaten houdt!



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Sjoerd zei

Die dag komt zeer snel. Dat voorspel ik je.

Renesmurf zei

Het zijn toch ook maar merkwaardige beesten he! En niet geheel ongevaarlijk me dunkt.

Mara zei

Wat een heerlijke reportage van Loki Frank. Ik voel me weer helemaal ingeburgerd in Nederland. Mocht je op vakantie gaan, dan neem ik hem in die periode graag in huis. Een "leenkat".
Hebben we nu ook, van 4 huizen verder.
Leg dat nog wel eens uit in een blog op onze site.
Je weet, ik ben gek op katten.
Groetjes Mara

FRANK103 zei

@sjoerd: Loki is gek op klimmen, hij heeft de krabpaal inmiddels ontdekt en daar ook al een uur liggen slapen.

@René: voor vogels, vissen en muizen zijn ze absoluut gevaarlijk, maar andere dieren of mensen doen ze niks.

@Mara: onze buurvrouw Irma verheugt zich ieder jaar op het oppassen op Bibbel, ze is nu ook al langs geweest om met Loki kennis te maken. Ik vrees dat Irma het niet goed vindt als ik het duo bij jullie uit logeren breng!

Suske. zei

Bips zal het wel heikel vinden !

FRANK103 zei

@suske: zolang zijn eten er maar staat zal het Bips worst zijn!