zondag 6 oktober 2013

Snelle treinen bij Erik


De avond begon dinsdag met het kadootje dat Erik, die hier enigszins onherkenbaar gemaakt best wel genoemd wil worden,



via de post had ontvangen.



Een grote doos met daarin goed verpakt een iets minder grote doos.



En in die iets minder grote doos zat iets moois uit de fabrieken van Märklin,



een 103 in Lufthansa kleuren.



Snel hebben we de koffie opgeslobberd,



het koekje naar binnen gepropt en daarna zijn we naar zolder gegaan om deze nieuwe aanwinst de sporen te kunnen geven.



Ik hoef hier vast niet te vertellen dat een 103 daar uitermate goed geschikt voor is!



Een verdwaalde Re 4/4 IV moest uiteraard (tijdelijk) wijken voor deze nieuwe 103.



Ook via marktplaats had Erik een nieuwe kap voor mijn analoge 103 met schortplaten geregeld.



Na 5 minuten schroeven was de handgeschilderde kap vervangen voor een nieuwer exemplaar, zodat een 103 fotoshoot kon beginnen.



Alleen de kenners of zeer oplettende bezoekers van dit blog zien dat het motordraaistel van mijn analoge lok (hieronder de linker lok) door het deskundige gebruik van een viltstift los blijft van de rails, aangezien deze lok door de 18 volt op de baan er graag met hoge snelheid vandoor wil gaan.



Lok 4 (2e van links), omdat jullie vast ieder detail willen weten, is mijn digitale (ESU) hoogvermogen 103 zonder schortplaten, die als voorbeeld mag dienen voor de andere drie loks van de bouwserie 103 wat betreft rijeigenschappen.



Maar daarvoor moet de bankrekening eerst weer even een rustpauze gegund worden!



Hachelijk?

13 opmerkingen:

Sjoerd zei

Dat ziet er erg Duits uit daar. Ik hou het bij Nederlands materieel.

FRANK103 zei

Laat maar eens zien Sjoerd! Ik ben benieuwd naar jouw verzameling!

Suske. zei

het koekje geniet mijn aandacht.

FRANK103 zei

Het koekje smaakte goed Suske, zoals stroopwafels dat doorgaans doen!

Ad zei

Mooie trein, de Lufthansa Express;een echte hoogvlieger.

Albert y Mara zei

Een blog met één van mijn favoriete locs van de toenmalige Deutsche Bundesbahn dat na de Wending opging in de Deutsche Bahn. Auch DB.
De 103 prachtige lok.
Gaat Eric nu ook nog een luchthaven bouwen op zijn modelbaan ;-)??
Spoorse groeten Albert

FRANK103 zei

@ad: ja het is een schitterende set, die lufthansa set. Soms moet je een beetje geluk hebben op marktplaats.

@albert: eigenlijk heeft erik nog meer met de 103 dan ik, hij heeft er ook meer. Een station waar de tee stopt, dat gaat hij bouwen. Maar een vliegveld, ik denk het niet!

www.brillie.nl zei

Aan zo'n gezicht kan je vast nog geholpen worden. Het kost een paar treintjes maar dan heb je ook wat. En wie weet ooit ook een vrienin.

FRANK103 zei

@brillie: dat moet toch goedkoper kunnen, er is immers nog een orient rode 103 en de touristik.....

Suikermuis zei

Waarom staat Lok 4 als 'tweede van links' en niet als 'vierde van links'?

of

Waarom heet de tweede lok 'Lok 4'?

Ben weer helemaal ede draad kwijt.... weet niet eens meer de kleur!

Groet,
Suikermuis

FRANK103 zei

Hoi Ronald,
het is inderdaad onduidelijk, dat is duidelijk! Het kan zijn dat je er geen touw aan vast kunt knopen, in dat geval ben je het touw kwijt. Wat minder erg is dan dat je een koperdraad kwijt bent, met de huidige koperprijzen! Dan kan je voor een stevig stukje draad misschien gewoon een mooie 103 kopen van de firma Marklin. Misschien wordt dat dan nummer 5?

Vrgr
Frank

Renesmurf zei

ja, ik onthoud het allemaal niet.
het is leuk speelgoed.

FRANK103 zei

@René: het is een hobby, kost een boel tijd en geld, maar levert ook veel plezier op. Dat je dat niet kunt onthouden is niet gek, daarvoor lopen de foto's en verhalen over mijn spoorbaan teveel door die verhalen en foto's van Erik zijn baan heen.