zondag 8 maart 2015

Naar Hoenderdaell deel 1

Neef Erik vroeg gistermiddag via de whatsapp



of we vandaag mee wilden gaan naar Hoenderdaell,



een dierentuin in Anna Paulowna.



Eigenlijk is het meer een uit de hand gelopen hobby van de eigenaar,



naast een kinderboerderij zijn er een aantal andere dieren te zien!



De weersvoorspelling was goed



dus zaten we vanmorgen vroeg in de auto richting Den Helder.



Om 11.00 was de auto geparkeerd



en liepen we in Hoenderdaell een rondje langs alle dieren.



Eigenlijk kan je in Hoederdaell



maar één rondje lopen,



want er is één pad



dat je van begin tot einde moet volgen.



Hoogtepunt vind ik de makaken op hun eiland,



ze zeggen hier vooral vanwege de herkenning.



Misschien klopt dat ook wel.



Bij de hokken voor de tijgers en leeuwen gaan we lunchen,



de foto's  van na de lunch (deel 2) komen binnenkort!



Hachelijk?

9 opmerkingen:

gerdaYD zei

Goh, met zo iets is het goed de week te beginnen Frank, wat een schitterende serie foto's! Bovendien laat je ons ook niet op onze honger zitten met die heerlijk ogende uitsmijter!

FRANK103 zei

@gerda: bedankt! Maar ehh, het is een tosti ham-kaas, uitsmijters hebben ze niet.

Kees zei

Hoi Frank, dat was ´n gezellig dagje weg.
groet kees

Sjoerd zei

De foto's zien er in ieder geval goed uit. Het eten lijkt minder...

Albert y Mara fotoblog zei

Een uitstekende fotoreportage met al die dieren. Mijn complimenten. Wat wordt er toch steeds gezeurd over jouw vette happen. Het is toch jouw leven dat je dat spul nuttigt. Het hoort er gewoon bij denk ik weer na iedere reportage.
Smakelijke groeten Albert

FRANK103 zei

@Kees: inderdaad!

@Sjoerd: er was niet zo heel veel keuze en een tosti is toch niet meer dan een broodje ham met gesmolten kaas? Gezond dus!

@Albert: Zo vet is een broodje kaas toch niet? Overigens beperk ik het ongezonde eten best hoor, maximaal één keer per week!

Albert y Mara fotoblog zei

Ik had het niet over een broodje kaas, maar ik bedoel het commentaar dat je steeds krijgt, of zelf geeft (hachelijk) op de vette hap die bij jou langskomt.

Nogmaals het is jouw leven en mij heb je er nog nooit over gehoord. Je begrijpt best wat ik bedoel Frank, en dat wilde ik even kwijt.
Neem de commentaren van je oude logs maar eens door.
Salu2 Albert

FRANK103 zei

Hoi Albert,

ik plaats expres altijd een foto van een maaltijd, als weblogformule. Maar met regelmaat maak ik gewoon een foto van iets dat andere mensen zitten te eten hoor! Buiten de vettere hap die hier voorbij komt zitten we doorgaans aan de gezondere zaken. De opmerkingen neem ik dan ook niet zo serieus, ik ga ze zeker niet nalezen!

Met vriendelijke grote

Frank

Renesmurf zei

De levende dieren nemen de overhand, en daar zijn deze exemplaren dan ook voor.