maandag 18 mei 2015

Opletten bij het lunchwandelen


Tussen de middag wandelen we altijd een rondje om ons kantoor heen.



Dat is goed voor de spijsvertering, schijnt het.



En een hele dag op het achterwerk zitten achter een bureau, daar worden we ook niet echt gelukkig van.



Als we dan buiten lopen worden alle problemen op de wereld besproken en opgelost, zoals het hoort!



Incidenteel kijken we ook gewoon rond, dan zien we plantjes die in bloei staan, hondenpoep op de stoep, bijzondere auto's en sinds kort ook fraaie reclametrams.



De oranje Ziggo heb ik hier al laten zien, vorige week zagen we ook de oranje Easyjet tram rijden, maar helaas lieten de foto's iets te wensen over.



Vandaag zagen we de Easyjet echter weer rijden, dus heb ik de camera weer uit de zak gehaald.



Niet veel later zagen we ook nog een Magnum tram rijden.



Ik heb toen noodgedwongen de wandeling iets aangepast om kiekjes van deze bijzondere verschijning te kunnen maken.



Dat had achteraf gezien niet gehoeven, toen ik van kantoor naar station Sloterdijk liep stond hij er weer.



Wel iets natter door een plaatselijke regenbui.



Hachelijk?

12 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik vraag me af of die reclame het reizen goedkoper maakt...

Suske. zei

Die oranje tram past bij het kleur dat mijn huurfietsen hebben. Penibel ?

gerdaYD zei

Hoewel ik reclame verschrikkelijk vind moet ik toch toegeven dat door die vrolijke kleurtjes van die mooie trams, het regenachtige straatbeeld beslist opgevrolijkt wordt!

Kees zei

Hoi Frank, dit zijn toch aardige en vrolijke foto's geworden.
Groet Kees

Albert y Mara fotoblog zei

Reclame trams blijven leuk om te bekijken, alleen zijn dit GVB trams. Ik ben meer een liefhebber van HTM trams.
Haagse Tramgroeten Albert

gerdaYD zei

Tramtram

Dag meisje met het ijsje aan het raam.
Dag beentjes van het meisje in de tram.
Dag bengeling. En tingeling.

Dag Marokkaan, dag indiaan, dag onderdaan.
Dag mevrouw getrouwd met uw sakosj.
Dag meneer in de weer met uw moustache.

Dag gast, ik zie u groeien aan uw rugtas.
Dag Turk. Dag snurker uit de late nacht.
Dag Chinees, dag Kongolees, dag Kees.

Dag Jood, dag tingeling, dag rode muts,
dag kleine duts in de te grote koets
Dag blinde en dag hond, dag blind verbond.

Dag hanger in de lus, dag musje in de hoek,
dag denker aan het venster,
dag oortjes in de oren van de stille zanger.

Dag reizigers allemaal. Dag elk verhaal.
Dag alle taal. Dag alle reizelingen
in de bedding van de stad. Dag dag dag.

Dagelijks klinkt in ons heelal de tingeling.
© Paul Van Otaijen

FRANK103 zei

@sjoerd: indirect wel, de gemeente Amsterdam draait de subsidiekraan voor het GVB steeds iets meer dicht, om de kaartjes niet duurder te hoeven maken is reclame een alternatieve inkomstenbron.

@suske: mooi oranje is niet lelijk, ook niet bij huurfietsen!

@gerda: de ene tramreclame is absoluut fraaier om te zien dan de andere.

@kees: het is het oranje wat zo'n positief gevoel opwekt!

@albert: ik ben geen echte liefhebber van trams, daarvoor vind ik ze teveel hetzelfde. Maar omdat ze op rails rijden zijn ze sowieso boeiender dan bussen! De Haag daar kom ik helaas niet zo vaak, zeg maar, daar kom ik bijna nooit. Als ik je nu een foto beloof van een Haagse tram zou ik daar niet op gaan wachten, de kans dat ik nog eerder met een foto van een tram uit Dusseldorf kom is waarschijnlijk groter. De Haagse trams zijn wel bekend, de hobbybladen plaatsen er regelmatig stukjes over.

@gerda: die Paul reist nooit met de tram in Amsterdam, dat is duidelijk. In de tram mag je geen etenswaren nuttigen, en zeker geen ijsjes! Dat geeft vlekken, dat wil men niet.

Renesmurf zei

Ik vind reclame heel erg stom, en jammer ook wel. Want er kan zoveel leuks op staan, kunst en zo.

gerdaYD zei

Hihi, je reactie op mijn lied is grappig!
En ik hoop dat je dag vrolijk zal zijn Frank!

FRANK103 zei

@René: sommige reclame is net kunst, verder levert het geld op en is dus een noodzakelijk kwaad

@Gerda: ik doe mijn best!

Mirjam Kakelbont zei

Wat een leuke tram!
Ik begrijp dat je Amsterdammer ben. Wat jammer ;-) In Rotterdam hebben ze véél mooiere trams, haha!
Mijn broer heeft vroeger ook een modelspoorbaan gehad. Nu is hij machinist en leidt hij anderen tot machinist op. Zijn favoriete loc heeft de naam van zijn vrouw: Diana. Deze informatie houden we wel onder ons...
groetjes Kakel

FRANK103 zei

Hoi Mirjam, ik ben geen Amsterdammer hoor! Ik werk er wel, maar ik ben goed ingeënt, dus dat kan geen kwaad! Ik ben heel jalours op je broer, ik had ook graag machinis geworden! De Diana ken ik uiteraard ook, daar staat ook een foto van op mijn weblog.