dinsdag 12 mei 2015

Over Loki en Bips


Mara, van het wereldberoemde Albert y Mara weblog (zie de link links bij de links), had gevraagd om nieuwe foto's van Loki het spokie



en Bibbel (Bips voor intimi).



Dan moet ik eerlijk opbiechten dat dit duo zich niet zo



fotogeniek gedraagt dat ik daar zomaar foto's van heb.



Het duo slaapt namelijk een groot deel van de tijd.



De afwisseling zit dan vooral in de plaats waar geslapen wordt, bij voorkeur op een bed of op de bank.



Of in de tuin, als ik daar ook zit met een boeiend boek.



Dan moeten ze wel gezamenlijk op een tweede stoel (wachtend tot ze mijn stoel ook kunnen inpikken).



Dagelijks komt het duo rond 23.00 in beweging, dan gaan ze naar buiten om kattenkwaad uit te halen.



Het resultaat daarvan plaats ik natuurlijk ook, anders raak ik mijn zorgvuldig gekoesterde imago als gruizig weblog nog kwijt.



Overdag liggen de heren dan uiteraard weer te slapen.



Rustig de verse maaltijd verteren.



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik zie dat ze nog wat voor je bewaren. Die van mij eten het tegenwoordig op... Wat dan nog overblijft is het fotograferen niet waard.

Ad zei

Ik dacht dat die vogel ook lag te slapen; gewoon een heel relaxte sfeer bij jouw in de tuin. Hij lijkt helemaal 'Zen' te zijn. Maar ik geloof dat de schijn bedriegt. Bij nader inzien ligt ie er toch wat stijfjes bij.

Albert y Mara zei

Reuze bedankt Frank voor deze schitterende reportage van jouw katten. Foto 8, 11 en 12 zijn mijn favoriete top drietje deze keer.
Ook 'leasekat' Pommetje komt wel eens met een vogel aanlopen. Het hoort er bij zullen we maar denken.
Groetjes Mara, grote fan van Loki de boskat.

FRANK103 zei

@sjoerd: dit arme roodborstje is vlak na het maken van de foto ook smakelijk opgegeten, ik heb niet gezien welk kattenbeest dat gedaan heeft. Veel meer dan snavel, pootjes en wat veertjes blijft er niet over.

@ad: heel stijfjes zelfs. Hij kan zo de hoofdrol spelen in de monty python sketch over de dode papagaai. Maar dan als dode roodborst.

@Mara: graag gedaan, ik ben blij dat je ze leuk vindt. Zodra ik weer een aantal nieuwe foto's heb zal ik die weer plaatsen!

Renesmurf zei

Dieren zijn prachtig! Mits levend natuurlijk, dood vind ik niet zo fijn!

gerdaYD zei

Ooo, leuk hoor, wel een heel ander item dan je spoorbaan, maar even mooi gefotografeerd Frank. Hier gaat elk katten minnend hart iets sneller bij kloppen!

FRANK103 zei

@rene: dode vogels vind ik ook zielig, vooral als ze gegrepen worden door zo'n dikke volgevreten huiskat als Bips.

@gerda: iets? Ik had toch wel een verdubbeling verwacht! Dat valt me tegen!

Suske. zei

Ooit werd ik bijna gelyncht op Youtube omdat ik het lef had er een film te plaatsen waarin mijn toenmalige kater een vogel gevangen had. De foto van deze dode vogel is bijgevolg echt heikel en ik raad u aan de eerste de beste trein te nemen vooraleer uw volgers u insmeren met pek en veren. Heel erg penibel dus !

Anoniem zei

Deze week heb ik 9 jonge pimpelmezen begraven.
De buurtkatten hebben waarschijnlijk Pa en Ma vermoord ......

Vogelvriendelijke groet,

FRANK103 zei

@suske: op YouTube zijn meer bezoekers dan hier op het blog....


@rob: dat is erg jammer, anno 2015 zetten we alles naar onze hand en moeten mensen zich steeds meer aanpassen, onze huisdieren doen daar bijvoorbeeld al niet aan mee. Hachelijk?