woensdag 29 maart 2017

Met de fiets naar kantoor


Ik ben van plan net als vorig jaar iedere week minimaal één keer met de fiets naar kantoor te gaan.


Dinsdag zou het een warme dag worden, perfect om op de fiets te stappen. 


Aan het einde van de straat moet ik een stukje langs een sloot,


daar hing een fraaie koude mist overheen terwijl in de verte de zon opkwam,


het is nu immers zomertijd en zien we de zon weer opkomen.


Hoewel de pont bij Zaandam niet op me wacht ben ik wel gestopt om een paar foto';s te maken,


ze zijn groter te maken door ze aan te klikken.


Aan de kant van Sloterdijk fiets ik langs het rangeerterrein Hemhavens, waar kolentreinen voor de OBA (Overslag Bedrijf Amsterdam) staan, 


die kolentreinen gaan dan naar Duitse staalfabrieken. 


Ik liet hier laatst een nogal vierkante boot zien, die Kees (wil hier vast niet genoemd worden) minder fraai vond. 


Dat was de autoboot die nieuwe personenauto's uit Engelse autofabrieken naar het voormalige Nissanterrein bij Amsterdam Sloterdijk brengt. 


Die auto's gaan dan verder richting klant per oplegger maar ook per trein. 


Zo heeft een lelijke vierkante boot toch iets te maken met treinen! 


Hachelijk?

6 opmerkingen:

Ad zei

Kijk da's nou een goed begin van de dag. Daar geniet je dan weer van.

Sjoerd zei

Als je iedere dag met de fiets gaat kom je volgens mij niet meer aan werken toe.

Suske. zei

Mooie foto's. En zo leren we jouw omgeving beter kennen. Heikel ?

Renesmurf zei

Ja, op de fiets zie je nog eens wat! Bovendien is het sportief en gezond!

Kees zei

Heel sportief Frank. en goed voor lijf en leden. Je hebt 'n prachtige serie van de laag hangende mist geschoten frank, moet je meer doen.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Ad: graag gedaan!

@Sjoerd: eigenlijk hoort het fietsen gewoon bij de werkdag, maar het komt naast de 8 uur achter mijn bureau!

@Francky: zeker!

@René: zeker!

@Kees: de weersomstandigheden wisselen, en helaas is het toevallig een keer heel fotogeniek weer. Vorig jaar heb ik ook met regelmaat gefietst, echter zo fraai was het niet.