zondag 10 september 2017

Gamma Racing Day deel 5: de historische toerwagens

Of dit echt het overbodige laatste deel is,



het is in ieder geval het laatste deel over de Gamma Racing day.


(Marcos 1800 GT)

De gewone toerwagens.


(Links een Lotus Elan, rechts een Marcos 1800 GT)

Zoals deze erg fraaie Chevrolet Corvette.



Een dikke Ford.


(Ford Falcon)

Een snelle Porsche 356.


(Porsche 356A speedster)

Een mij onbekend model auto, ik vermoed iets Engels?


(TVR Griffith 200)

Erg fraai vind ik de Marcos, een auto die je niet snel op de openbare weg zult zien.


(Marcos 1800 GT)

Een auto die ik niet snel op het circuit verwacht, de Jaguar E-type.



Nog een Porsche, een 911.


(Apal Porsche)

Voor de liefhebbers, een Volvo!


(Volvo Amazon p122s)

Eigenlijk deden er wel een boel Jaguar E-type's mee!



Cabrio's maar ook een coupé.




En nog een mij onbekende auto'


(MGB)

Hebben jullie al genoeg van de E-type?



Sluit ik af met de mooiste, een Marcos/



Hachelijk?

Bron automodellen: http://www.nkhtgt.nl/wp-content/uploads/2017/08/nk_historische_toerwagens_26_gts-2017-08-04.pdf)

9 opmerkingen:

Suske. zei

Leuk om die oude modellen nog eens te zien.

FRANK103 zei

@Franky: vooral de Jaguar E type is heel herkenbaar, en die Corvette trouwens ook!

Sjoerd zei

Ik ga gewoon voor de Marcos, die heeft de mooiste kleuren...

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Wat een gave bolides.
Mooi om dit soort oude wagens voorbij te zien scheuren.
Prima foto's hoor!!

Groeten, Marco

Renesmurf zei

Je hebt ze er mooi op gezet! Toen nog ongekreukt, en dan altijd maar hopen dat het zo blijft.

FRANK103 zei

@sjoerd: de marcos staat niet voor niks zoveel op de foto, gave auto vind ik dat!

@Marco: bedankt!

@René: ze rijden niet echt voorzichtig met deze auto's, op de foto's is te zien dat ze soms best enig herstelwerk nodig hebben. Heel zonde!

Ad zei

Ik blijf de Porsche 356 Speedster een schoonheid en wonder van techniek vinden. Volgende blog weer op de rails?

Paul zei

Wat mij betreft de mooiste klasse. Vooral die Corvette en die Falcon

FRANK103 zei

@Ad: die kans is erg groot!

@Paul: ik vind de Marcos en de E-type erg fraai, de Falcon vind ik echt een vierkant koekblik, maar gelukkig dat smaken verschillen want de afwisseling in modellen maakt dit een erg leuke klasse!