zondag 18 maart 2018

Laurent was here


Laurent, die hier best wel genoemd wil worden, kwam donderdagavond langs om een paar van zijn locomotieven uit te laten.



Een doordeweekse avond, vrijdag moest er gewoon gewerkt worden, dus de koffie moest snel naar binnen gemikt worden.



Dan naar zolder, Laurent had in tegenstelling tot normaal alleen NS materiaal bij zich,



hij had zelfs geen afbeelding van een Taurus bij zich.



Naast de fraaie 1200 van ACTS en een tweetal diesels (MAK) had hij zijn set met de 1800 met ICL rijtuigen mee.



Natuurlijk hebben we een line-up gemaakt met de aanwezige 1600/1700 en 1800.



De kenner ziet vast de verschillen tussen de diverse modellen, let op de airco units, hondenhokken en pantografen.



De Roco heeft duidelijk andere pantografen, de rode DB 1600 heeft ten onrechte een airco unit en de 1631 heeft geen hondenhokken maar toeters op het dak.



We zijn druk met het op de rails zetten van de verschillende treinen en het maken van foto's, de avond is zo voorbij.



Maar gelukkig hebben we de foto's nog!



Hachelijk?

10 opmerkingen:

Suske. zei

Het was een leuke avond zo samen sporen.
Eerst dacht ik dat je het over prins Laurent had, maar gelukkig was ik mis.

FRANK103 zei

@Francky: Laurent zou graag Prins Laurent zijn en de hele zolder van zijn paleis vol leggen met rails!

Sjoerd zei

Schitterend die 1200 serie, de mooiste loc die op de NS ooit gehad heeft.

Ad zei

Die ACTS-1200 vind ik echt prachtig. Heb ooit ook nog in dubio gestaan dit pracht exemplaar aan te schaffen. Maar ja, ik heb al een geel- grijze 1200 rijden... en er zijn zoveel andere mooie locs, die ik eigenlijk ook nog wil hebben. Het leven met modelspoor betekent keuzes maken. Best lastig!

FRANK103 zei

@Sjoerd; die acts 1200 is een schitterende lok, zoals op de foto te zien is.

@Ad: het maken van keuzes is lastig, er is zoveel mooi materiaal! Ik ga voor de duurdere modellen, en koop dan maar minder modellen. Hoewel duurder, mijn grens ligt nog steeds bij 200, ik koop dus nauwelijks nieuwe treinen. Die sraatslotwrij was helaas niks.

Ad zei

Volgende keer weer een kans Frank. Trouwens een mooie blogkopfoto v/d ACTS-1200!

FRANK103 zei

@Ad: bedankt! Ik heb nu 3 stuks 1200 staan, 2 oude Marklin modellen en een nieuwe. Dan is een 4e 1200 wellicht iets overdreven, in de aanbieding kom ik ze ook niet veel tegen. Maar mocht ik nog eens tegen een aardig geprijsd exemplaar aan lopen, dan gaat die vast mee! Dan is de Acts wel bijzonder fraai!

mirjam kakelbont zei

Time flies vooral wanneer je fun hebt.
Ik mis een bord met lekkers. Jullie hadden er toch wel iets te snoepen bij?
Tuurlijk zie ik duidelijk de verschillen tussen de locs, wat denk jou dan!
Die kopfoto is geweldig! Wat een gave kattenbak staat er. LOL (-:

FRANK103 zei

@Mirjam: zekers vliegt de tijd! Er waren koekjes, die had Laurent mee, dat was een heel goed idee van hem! Tuurlijk verwacht ik van de blogbezoeker hier dat deze het verschillende materiaal uitelkaar kan houden, al is het omdat ik er van die lange uitleg bij plaats. Of lezen jullie die niet? Op de kopfoto staat vast het vissenkop slaapmandje van de katten, die vinden ze trouwens eng, ze willen er niet in slapen. Maar fotogeniek is die wel!

Renesmurf zei

ja, in het echt zien lijkt me dan toch het mooiste, maar de herinneringen blijven wel bewaard zo ja!