maandag 16 september 2019

De IMA in Göppingen


Iedere 2 jaar is de IMA in Göppingen, voor degenen die de afkorting IMA niets zegt,



het is de Internationale Modellbahn Ausstellung, een modeltreinenbeurs.



Deze wordt in Göppingen georganiseerd door modeltreinenfabrikant Marklin,



en is een van de leukste modelspoorbeurzen die je kan bezoeken, misschien wel de leukste!



Het is mogelijk de Marklin fabriek te bezoeken, het Marklin museum (eigenlijk een luxe winkel) is geopend,



het spooronderhoudbedrijf Leonhard Weiss is geopend voor bezichtiging, bij het Stauferpark zijn een grote hal en meerdere tenten gevuld met modelspoor



en op het station van Göppingen zijn meerdere bijzondere (antieke) treinen te zien.



Om 04.00 stond Stephan vrijdagmorgen voor de deur om naar Göppingen te rijden, na een plas- en koffiepauze waren we om 11.30 in Göppingen.



We hebben de fabriek en het Marklin museum bezocht, daar ga ik binnenkort uitgebreid foto's van laten zien,



daarna zijn we naar het station van Göppingen gegaan om de bijzondere treinen te bekijken.



Hoogtepunt waren een Zwitserse krokodil en een Duitse krokodil, waarbij we en cabinerit hebben gemaakt in de Duitse krokodil.



Daarna zijn we naar ons hotel gegaan, om te eten en om wat gemiste nachtrust in te halen.



Per te bezichtigen locatie zal ik hier komende week wat foto's laten zien,



vandaag begin ik met wat foto's van het station.



De foto's zijn groot te zien als je ze aanklikt.



Hachelijk?

6 opmerkingen:

Renesmurf zei

Ja, ik vind ze zo wel groot genoeg.

Sjoerd zei

Dat lijkt op een heel mooi weekend...

Ad zei

Hé Frank, hier wil ik ook nog een keer naar toen. Lijkt me inderdaad de top. kijk nu al uit naar de vervolg blogs over de IMA. Als ik naar deze aflevering kijk, belooft er nog veel meer moois langs te komen. Mooi, dat je, ons thuisblijvers, op deze manier laat meegenieten.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Dat ziet er mooi uit.
Prachtig al die verschillende locomotieven. Die laatste met dat Marklin erop is ook erg mooi. Leuk dat je daar tijdens die beurs al dit materieel hebt kunnen bewonderen.

Groeten, Marco

Suske. zei

Leuk om zien al die treinen.

FRANK103 zei

@René: het is mogelijk om de foto's groot te zien, als je dat wil. Het is niet verplicht!

@Marco: bedankt. Marklin regelt dat er bijzonder materieel staat, dat is geen toeval.

@Suske: heel leuk vond ik het!
@Sjoerd: een weekend om nooit te vergeten

@Ad: het is natuurlijk altijd de vraag wat de blogbezoeker boeit. Ik vind dat lastig in te schatten. Er komen zeker nog 2 berichten over station Goppingen, een bericht over de fabriek en een bericht over de rest. Denk ik.