donderdag 19 september 2019

IMA deel 2: de Zwitserse krokodil in station Göppingen


In het station van Göppingen waren meerdere antieke locomotieven te zien,



zoals de diverse stoomlocomotieven van de bouwserie 001.



Een van de mooiste antieke locomotieven vind ik de Zwitserse krokodil,



deze stond langs het drukke eerste perron



zodat ik niet echt een mooie foto kon maken.



Uiteraard heb ik in de cabine gestaan van de krokodil,



dat is toch iets wat doorgaans niet mag.



De regelmatige bezoeker van dit blog



heeft deze locomotief



vast wel eens op mijn spoortafel zien staan?



Verderop stonden langs een perron een mooi geschilderde bouwserie 218 diesellok,



een bouwserie die trouwens nog in actieve dienst voor een intercity voorbij komt,



en een 151,



die ik volgens mij ook al in 2018 in Neurenberg gezien had.



We hebben uren op het station rondgelopen,



naast antieke treinen was er ook veel modern materieel te zien.



Veel bouwserie 101 en ICE's



met sneltreinen, afwisselend een aantal 146



en 111 voor stoptreinen,



maar ook andere moderne treinstellen



en bijvoorbeeld een Taurus.



Ik heb honderden foto's gemaakt,



maar voor het blog volsta ik



met een stuk of 21 foto's.



Teveel is immers teveel,



de aandacht van de blogbezoeker kan zomaar weg zijn.



Hachelijk?

12 opmerkingen:

Paul zei

De krokodil, de mooiste E-lok ooit gebouwd

Paul zei

De Zwitserse bedoel ik dan uiteraard

Sjoerd zei

Ik kan me voorstellen dat je daar als een Japanner te keer bent gegaan... Mooi die Zwitserse Krokodil inderdaad een uniek model.

Suske. zei

Die oude antieke toestellen vind ik nog steeds heel mooi om zien.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Wat een gave foto's!!
Leuk ook om eens een andere krokodil te zien dan in de dierentuin...haha...!!!
Super gedaan man, prachtig.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

@Paul: de Zwitserse krokodil vind ik ook een indrukwekkende machine!

@Sjoerd: een teveel aan foto's kan makkelijk weggegooid worden, een niet gemaakte foto is een gemiste kans.

@Francky: ik ook.

@Marco: de krokodil is mijn favoriet!

Renesmurf zei

Ja, mooi dat dat spul ook nog allemaal rijdt he!

FRANK103 zei

@René: er is gelukkig genoeg antiek rijvaardig, er staat helaas ook heel veel in musea wat nooit meer kan rijden.

Kees zei

Hoi Frank, prachtig wat n serie weer, Wat n monster hé de krokodil, maar die zwarte stoomlok is het voor mij helemaal.
Groet Kees.

Ad zei

Ha Frank, wat een traktatie deze fotoreportage! Samen met collega modelspoorder Jan S. denk ik de volgende keer ook naar de IMA te gaan. Nog even wachten dus!

FRANK103 zei

@Kees: op mijn blog en spoorbaan kan je zien dat ik stoom, diesel en electrisch mooi vind, zolang het maar om vooral Nederlands, Duits, Zwitserse of Oostenrijkse treinen gaat. Scandinavisch, Frans en Belgisch vind ik al minder interessant, dan vind ik Amerikaans nog indrukwekkend, maar de rest neem ik ter kennisgeving aan. Hachelijk?

@Ad: de volgende IMA is in 2021, ik zou er zeker een keer naar toe gaan, al moet je er ook niet teveel van verwachten. We zijn in 2018 naar de IMA in Keulen geweest, je loopt dan in 3 uur door zo'n hal, in Goppingen is het nog kleiner, maar dan kan je de marklin fabriek, het museum, leonhard weiss en het station nog bezoeken, wat redelijk te doen is op een dag.

Erik01 zei

Hallo Frank, ondanks de vele mensen heb je ze er mooi opgezet.
Opvallend dat de 103 niet als 22e foto er tussen staat.