zaterdag 25 januari 2020

Souterrain openingsrace 2020


Gisteravond was de eerste race van 2020 bij Marc in de kelder.


(Marc, Jan en Marc)

René had een drietal Ferrari's geprepareerd, Jan was helemaal van Terschelling naar het vasteland gekomen


(Stroopwafels)

en Igor heeft zijn rol als wedstrijdleider weer bijzonder fanatiek ingevuld.


(Igor en de stroopwafel)

De avond begint met koffie met koek,


(Porsche 911)

meegenomen bolides worden bestudeerd


(De banden zijn door Igor handmatig met siliconen gemasseerd)

en aan de aanwezige kruizen


(Ollie op zoek naar een kruis)

wordt door Ollie de kruisruiker gesnoven.


(Igor heeft de kat op schoot om het kruisruiken van Ollie te verhinderen)

Naast Marc's Chinese kneedlood van Alie waar geen lood in blijkt te zitten


(Je koek of je kruis.....)

heeft Igor een stuk rubber dat een band heeft achtergelaten op Zandvoort mee.


(Rubber van Zandvoort of toch uit de ruimte?)

Na een urenlange discussie, is het Michelin, Pirelli of toch Hankook rubber,


(In de hoek!)

dalen we eindelijk af naar het Souterrain.


(Senseo met een klein beetje suiker)

We beginnen in opdracht van Igor met de Ferrari's van René,


(De uitstekende Ferrari's van René)

en nadat iedereen wat testrondes heeft gereden beginnen we met een 5 minuten-race met inzetten.


(De uitstekende Ferrari's van René)

Het is even wennen aan de Ferrari's die wat licht zijn op de achteras,


(De uitstekende blauwe Ferrari en de iets mindere rode Ferrari, beiden van René)

maar dan wordt er ook hard mee gereden.


(Marc, Marc, Martin en Dougal achter de aanplant)

De snelste rondes worden op het einde van de race gereden,


(Ferrari)

eerst worden rondjes 9,7 gereden,


(Ferrari)

dan dalen de rondetijden naar 9,4 met een uitschieter naar 9,3.


(Scorebord)

Zelf verpruts ik mijn race op baan rood als mijn Slot-it regelaar per ongeluk op curve ingesteld staat in plaats van lineair,


(Lola)

doordat een schakelaar op de achterkant is verschoven.


(Marc, de verschillen waren klein)

De tweede race is een 3 minuten race met inzetten met de eigen auto, die race gaat uitstekend.


(3 auto's)

Zoals gebruikelijk laten we gastheer Marc winnen,


(Bitterballen met Franse mosterd uit de regio Dijon)

de strijd om de tweede plaats weet Igor door constant rijden met weinig uitvliegers van me te winnen,


(3 auto's)

Martin heeft na zijn zeer snelle NSR Ford GT40, die door slijtage niet meer inzetbaar is, nog geen auto gevonden die even snel gaat.


(Scorebord)

Igor heeft een halfuur sleutelen ingepland, vooral de NSR Ford MK IV van Jan wordt met wat hulp van Marc onder handen genomen.


(Porsche van Igor)

De laatste 3 minuten race van de avond is weer met de eigen auto,


(3 auto's)

ook deze keer gaat het er zeer spannend aan toe en ook deze keer hebben we Marc laten winnen.


(Scorebord en Marc)

Jan weet zijn ronderecord van ruim 10 seconden naar 9,4 te verbeteren.


(Auto)

Heren, het was weer heel gezellig, tot de volgende keer!         

12 opmerkingen:

MarcStouten zei

Naar Koreaans model win ik wedstrijden volgens de aanwezigen. Hachelijk.

FRANK103 zei

@Marc: alles wat geschreven staat is waar,,,,

Hahahahahahaaaa

Hans zei

Auto's blijven leuk.
Hoe men het wend of keert. Hans

Sjoerd zei

Volgens mij wint degene die de minste fouten maakt op de baan. Alhoewel ik het vermoeden heb dat het eten voor en tijdens de wedstrijd ook van invloed is...

FRANK103 zei

@Hans: het gaat om de gezelligheid, en daar zorgen deze auto's, circuit, de tegenstandes, Marc en Annemarie iedere keer weer voor! Treinen en voetbal zijn onder vergelijkbare omstandigheden ook erg leuk.

@Sjoerd: een uitvlieger opnieuw inzetten kost minimaal 3 seconden, dat is 1/3 baan. De beste 5 rijders zitten meestal binnen 0,2 seconden voor een snelste ronde, daaruit blijkt dat een hele snelle rijder die weinig of niet uit de baan vliegt de race wint. Meestal is dat Marc. Ik ben misschien iets sneller dan Igor, maar als ik 2 keer meer uit de baan schiet dan wint hij van me. Dat is bijvoorbeeld bij de 2e race goed te zien.
Er worden drop, chips en bitterballen gesnoept, maar er wordt na de koffie alleen water gedronken. Ik denk dat de invloed van het eten beperkt is... ;-)

Suske. zei

De aanwezigheid van zo'n kruissnuiver zal ook wel invloed hebben op de eindstand. Heikel !

FRANK103 zei

@Francky: Ollie mag niet in de kelder, anders had hij zeker grote invloed gehad!

Kees zei

Dat was zo te zien weer een pracht sport en eet gebeuren, hihi.
Groet kees.

FRANK103 zei

@Kees: het was heel verantwoord!

Anoniem zei

Volgens mij is de rode auto die op z'n kant ligt geen Ferrari, lijkt me een NSR en geen Policar.
Verder zien ze er prachtig uit die Policar Ferrari's, lijkt me een goede aanwinst voor jullie club.

gr. Richard

Mirjam Kakelbont zei

Hahaha: Ollie moest in de hoek (-: Kijk hem eens gedesillusioneerd zitten.
Die verbetering van Jan met 0,6 seconden mag de boeken in!
Ik kom vandaag tot de ontdekking dat ik meer een liefhebber van Porsche ben dan van Ferrari.
Groetjes!

FRANK103 zei

@Richard: ik weet niet wat er aan deze auto's geknutseld is, het kunnen Policar's zijn met een NSR onderstel.

@Mirjam: Jan was erg trots op zijn tijd, ook had hij bij een race mij verslagen doordat ik liep te klooien met mijn regelaar, ik denk dat hij het een erg geslaagde raceavond vond.
Ik vind lang niet al die supersportauto's mooi, maar alleen bepaalde Ferrari's, Lambo's of Porsches. Gelukkig heb ik geen geld voor een echt exemplaar, ik zal nooit hoeven te kiezen. En een schaalmodelletje heb ik nu van Ferrari en Porsche.