dinsdag 7 april 2020

Coronacrisis deel 6: de Railforce one


Ik had vandaag weer BHV-piket en moest naar kantoor,



dus zat ik even na 07.00 op de fiets richting de pont.



Hoewel zon en weinig wind waren voorspeld,



had men beter mist en kou kunnen voorspellen!



De mist met de opkomende zon was naar mijn mening erg fotogeniek,



en omdat ik behoorlijk ervaren ben met het maken van foto's tijdens het rijden



kan ik jullie dus een teveel aan foto's voorschotelen.



Eenmaal aan de kant van Amsterdam



kies ik altijd de route langs de Amsterdamse Westhavens,



er kan altijd iets leuks geparkeerd staan!



Deze keer stond er de uitzonderlijk fraaie Railforce One Vectron.



Nadat ik een aantal foto's met tegenlicht gemaakt had ben ik verder gefietst,



de lichtomstandigheden waren mijn fototelefoontoestel teveel.



Op de terugreis had ik geluk,



de Railforce one stond er nog steeds,



nu stond hij naast de Strukton 1600 geparkeerd.



Uiteraard heb ik weer een aantal foto's gemaakt,



zo vaak staat de Railforce one niet in Amsterdam.



De rest van de reis naar huis ben ik bezig geweest met



de vraag of ik het model van de Railforce One zal bestellen,



ik vind het echt een uitzonderlijk fraaie print.



Hachelijk?

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie foto's met de mist en opkomende zon !
gr. Harry

Suske. zei

Jouw fietstocht naar het werk en terug is boeiender dat dat van mij.
Mooie foto's.
Heikel ?

Sjoerd zei

Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit, zo'n fietstochtje... Mooie foto's. Vooral die rail force one kan me ook nog wel bekoren. Net als of die zich meteen overal in vast bijt.

FRANK103 zei

@Harry: bedankt! De weersomstandigheden en opkomende zon waren toeval, gelukkig had ik de camera (telefoon) mee.

@Francky: dat was deze keer zo, meeste fietstochten maak ik geen foto.

@Sjoerd: ik vind de railforce one ook erg mooi, als marklin hem zou uitbrengen had ik hem al besteld, maar hij is van Roco en daar ben ik minder enthousiast over.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Kijk dat is nog eens mooi. Lekker op de fiets naar het werk en dan nog even mooie foto's maken ook. Fantastisch om dat natuurgebied in je eerste 4 foto's te zien. Mooi met die mist en die opkomende zon. Je zou daar haast even pauze nemen en je werkdag vergeten.
Maar tof ook dat je al die locomotieven daar bij de westhaven ook hebt gefotografeerd. Die lokken op foto 12 zijn wel hele bekende...haha...!!

Groeten en heel veel sterkte ook in deze vervelende tijd.
Marco

FRANK103 zei

@Marco: dat zijn de 189-ers waar jij mee rijdt? De 189 vind ik ook een fraaie lok, er staat ook een model van op zolder. Ik had begrepen dat die binnenkort niet meer in Nederland ingezet worden, maar dat andere loks de diensten over nemen. Vectrons of 186?

Paul zei

Ik zou zeggen, bestellen die Railforce One

FRANK103 zei

@Paul: hij schijnt bij veel winkeliers al uitverkocht te zijn!

Ad zei

Ha Frank, mooi fietstochtje. De Railforce One en de Strukton 1600 samen is een Lucky. Wat het aanschafbeleid t.a.v. de modelspoorbaan; de Railforce One of de Strukton 1600, vind ik een lastige. De Railforce One is een schoonheid, maar de Strukton 1600 vind ik qua kleurstelling nog aantrekkelijker. De Vectron heb ik nog niet; dus het zou een lastige keuze worden...

FRANK103 zei

@Ad: ik twijfel tussen de marklin husa 1600 en deze roco vectron. Tenzij de winkelier alsnog niet kan leveren wordt het de vectron.

Mirjam Kakelbont zei

Wat een geluk dat je naar je werk moest!
Bij het zien van de mist kreeg ik het plaatsvervangend koud maar jij hebt de foto's al rijdende gemaakt, dat scheelt een jas. Of nee, een slok op een borrel. Die trein - iets met Railforce - is gaaf. Echt een monsterlijk ding.
En...heb je 'm besteld (-:
Hachelijke groet.

FRANK103 zei

@Mirjam: als ik stil ga staan om foto's te maken dan mis ik de pont en ben ik te laat voor het bhv piket, dat begint om 08.00. Dus doe ik tijdens het fietsen mijn handschoen uit, vis ik mijn telefoon uit mijn jaszak, zet het ding aan en maak een paar foto's, uitzetren en weer in de zak, handschoen weer aan, om dan weer een mooi fotomoment te zien....
Ik heb de haai vectron besteld, hij komt week 20.