maandag 11 mei 2020

De coronacrisiswandeling


In de strijd tegen de coronacrisiskilo's


(het onkruid woekert....)

ga ik op dagen dat ik niet naar kantoor moet een coronacrisiswandeling lopen.



Ik kan dan kiezen uit meerdere route's, hierbij is het meest coronavriendelijke rondje,


(1,5 meter, kom niet in mijn aura!)

waarbij andere wandelaars en fietsers op 1,5 meter zouden kunnen blijven, ongeveer 6,5 kilometer.


(het zwarte schaap in de familie)

Vorige week liet Sjoerd, die hier misschien wel genoemd wil worden,


(molen)

op zijn weblog een foto van een blauwe reiger zien,


(de lammetjes groeien als kool)

zo'n vogel die hier ongeveer langs iedere sloot te vinden is.



Dus heb ik vandaag de spiegelreflex meegenomen bij de wandeling, uiteraard met als doel zo'n reiger op de foto te zetten.



Dat viel echter nog niet mee, er was van alles aan beesten te zien,


(de kleine eendjes worden tot de orde geroepen door moeder eend, let op de 1,5 meter!)

maar de reigers waren er niet.


(het nageslacht is weer in het gareel)

Dit zou te wijten kunnen zijn aan 5G masten,


(een andere familie eend, die iets verderop in dezelfde sloot woont, wordt vriendelijk gedag gesnaterd)

die daarom ook door vandalen in de brand worden gezet,


(de eend met een krul in de staart)

maar het zou ook niet door deze 5G masten veroorzaakt kunnen zijn.



Gelukkig zag ik op het laatste stukje van de wandeling toch een reiger zitten.



Hachelijk?

9 opmerkingen:

Kees zei

Ha Frank, mooie lange serie, veel natuur, mooie wandeling, en dan toch 'n reiger!
Groet Kees.

Sjoerd zei

Het is toch een mooie wandeling geworden met een toetje...

Suske. zei

Toch nog een reiger gespot. Dan kan de dag niet meer stuk.

Renesmurf zei

Lekker door de buitenlucht die nu tijdelijk eventjes heel wat schoner is, voor zolang het duurt.

MarcStouten zei

Mooi hoor. Heb ook het idee dat bij strandwandelingen nu veel verder uit scherp kan kijken. Schijn of schone lucht?

MarcStouten zei

Bij Katwijk nu gebouwen bij Hoek van Holland en Scheveningen goed te zien

FRANK103 zei

@Kees: ja je kan hier heerlijk wandelen. Ik had meerdere reigers gezien, die zaten helaas buiten het bereik van de camera.

@Sjoerd: ja, dat terwijl ik niet zo'n fan van reigers ben.

@Francky: die reigers poepen hier regelmatig op auto's, ik ben niet zo'n fan van die beesten.

@René: de lucht lijkt schoner, veel minder auto's en bijna geen vliegtuigen. Voor het milieu is die coronacrisis niet zo slecht.

@Marc: door schonere lucht kan je vast verder kijken, vervuiling of smog vertroebelt het zicht. Het zou zomaar kunnen, al zal het goede weer (luchtvochtigheid) ook een factor zijn!

Mirjam Kakelbont zei

Missie volbracht, Frank! Hier struikelen we zo ongeveer over de reigers. Vanmiddag zag ik zelfs een witte, die zilver wordt genoemd. Net zoals de blauwe reiger eigenlijk grijs is. Zoiets vind ik nog eens hachelijk.
Mooie foto's en ik heb weer gelachen!
Lieve groet ♥

FRANK103 zei

@Mirjam: ik heb diverse foto's gemaakt van reigers, zelfs van zo'n beest hoog in een boom in zijn nest. Maar met de telefoon zijn de plaatjes prut, heel hachelijk!