dinsdag 9 juni 2020

De Noorse boskat en de spoorbaan


Afgelopen dagen heeft het hier flink geregend,


(gele lampen)

zelfs zoveel dat ik de plantjes geen water heb gegeven.


(na de ombouw: witte lampen)

Dan waren ze namelijk verdronken.



Ik had mijn boek van de Duitse taalvirtuoos Konrad Koschinsky uit de kast gepakt,



de rest van de familie heeft de blu ray box van de TV serie Lost klaar gezet om een paar regenachtige dagen verantwoord te kunnen vullen.



Uiteraard heb ik dit weekend ook op zolder mijn nieuwe aanwinsten laten rijden,



met hulp van de Noorse boskat.



Een modelspoorbaan lijkt wel minder hachelijk dan een parasol.



Heikel?

11 opmerkingen:

Hans zei

Mooie spoorbaan en trein.
De boskat houdt wel van je hobby. Hans

FRANK103 zei

@Hans: Loki is vooral erg nieuwsgierig en nergens bang voor, lopend op de scherpe rails krijgt hij toch 18 volt 4 ampere door zijn lijf.

Sjoerd zei

Ik heb heel vroeger een katertje gehad met de naam Doerack. Die wachtte iedere trein op, en dan met een pootje pats... Dan is de lol er snel af en staat de kat in de gang(tenminste als ik hem te pakken kreeg).

FRANK103 zei

@Sjoerd: Loki mag niet op de treinenkamer, zeker laat ik hem niets slopen.

Suske. zei

Het lijkt wel een scene uit een SF film uit de jaren 50 van de vorige eeuw. Reuzekat valt trein aan. Heikel !

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Wat gaaf om die 232 zo te zien. Grappig dat je die frontseinen zo hebt om kunnen bouwen. Op deze type lok heb ik ook nog een tijdje gereden. Wat een herrie maakte die dingen en ze zopen olie. We noemde ze altijd de duikboot lokken (omdat de motoren oorspronkelijk gemaakt waren voor onderzeeers, althans dat is ons toen verteld)
Grappig ook om je kat weer binnen te zien met die regen, die mist natuurlijk zijn warme parasol en zonnescherm..haha...!!

Groeten, Marco

Himawan Sant zei

Oh, wauw ... Ik was verrast om je onstuimige kat in een miniatuurtrein te zien staan ​​... het ziet eruit als een reus😁.
Maar dat is een cool idee ...

Renesmurf zei

Die kat laat goed zien hoe klein of alles is.

FRANK103 zei

@Francky: het is katzilla!

@Marco: die Ludmilla is erg indrukwekkend, ze kwamen hier langs op weg naar de Hoogovens. Ik denk dat het erg leuk was om op zo'n lok te rijden, oerdegelijke Russische techniek.

@Himawan: Loki mag eigenlijk niet op de treinenkamer, maar als hij er toch is gaat hij ook op de foto!

@Rene: het is ook een grote kat!

Kees zei

Ha frank mooie beelden weer van de spoorbaan, enne, de boskat is wel heel voorzichtig zo te zien.
Groet Kees.

FRANK103 zei

@Kees: Loki is wel zo slim dat hij voorzichtig is met treinen, anders speelt hij met zijn leven!