dinsdag 7 juli 2020

Dagje Drenthe


Mijn broer Rob, die hier trouwens niet genoemd wil worden, stuurde een Whatsapp-je,


(appeltaart)

of we zin hadden een dagje naar Drenthe te komen waar hij op vakantie was.



Uiteraard hadden we daar zin in, en dus reden we op woensdagmorgen vroeg richting het verre Drenthe.


(Spaanse koe)

Rond 11.00 parkeerden we de auto bij het vakantiehuisje, waar de koffie al klaar stond, het is immers in 2020 zo gemakkelijk



om vanuit de auto (handsfree) te bellen om aan te kondigen dat we volgens de navigatie er bijna zijn.



Na de koffie zijn we op de fiets gestapt, Drenthe is erg leuk om op de fiets te verkennen!



Uiteraard zijn we bij een restaurantje gestopt


(Huis van Pipi Langkous staat te koop)

voor een eenvoudige doch voedzame lunch, met een ruime hoeveelheid salade.



Dan fietsen we verder, richting Hunebedden.



Het gaat hier om de Hunebedden bij Diever, maar de kenner ziet dat vast in één oogopslag.



Als we besloten hebben dat deze bedden door hun vorm en de gebruikte materialen vast heel beroerd slapen rijden we verder, op naar het volgende natuurgebied.



Ik had bijna kunnen vertellen hoe deze zandvlakte heet,



het is me echter ontschoten. Maar er lag genoeg zand!



Dan fietsen we de laatste kilometers terug naar het vakantiehuisje,



na een koffie en een lekkere nasi springen we weer in de auto op weg naar huis.



Een heel geslaagde dag is dan helaas weer voorbij!



Hachelijk?

8 opmerkingen:

Suske. zei

Dat je een vette hap kan opsturen via Whatsapp wist ik niet. Dat zal ik eens proberen.
Leuk zo'n dagje er op uit.

Sjoerd zei

Toch zijn dat de dagen die in het geheugen worden vastgelegd. Mooie omgeving zo te zien.

FRANK103 zei

@Francky: moderne techniek staat voor niks!

@Sjoerd: zeker, zo'n spontaan dagje Drenthe zullen we niet vergeten! Op het blog vermeld ik alleen de hoofdlijn, zonder teveel namen te noemen, maar het dagje was nog veel leuker dan deze foto's laten zien.

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Zo te zien heb jij je prima geamuseerd...haha..!!
En er is geen trein te bekennen?!
Wel een mooie natuurlijke omgeving. En een prima lunch!!
Grappig die Villa Kakelbont. Leuke foto's!!

Groeten, Marco

Kees zei

Hoi Frank, mooie serie van Drenthe, En natuurlijk weer een heerlijke hap onderweg.
Groet Kees.

Renesmurf zei

Hunebedden zijn ook geen bedden om op te slapen, het zijn van oorsprong grafheuveltjes, want eigenlijk hoort het onder het zand bedolven te liggen. Ze bestaan al duizenden jaren en is het oudste der mensheid.

mirjam kakelbont zei

Een dag om in een lijstje te hangen!
Hahaha: "Ik had bijna kunnen vertellen hoe deze zandvlakte heet..."
Doe mij dat huis van Pippi maar (-: '
Fijn dat de restaurants weer open zijn. Mooie foto's Frank! Geen trein gezien, zeker?
Hachelijke groet.

FRANK103 zei

@Marco: Drenbthe bevalt me redelijk, mooie natuur, mooie bossen, lekker eten. Maar het gebrek aan treinen is wel jammer.

@Kees: zonder eten kunnen we niet, dus maken we er meteen een hoogtepunt van!


@René: Waarom noemen ze die dingen dan bedden als het geen bedden zijn. Heel suf!

@Mirjam: geen treinen gezien. Fijn dat de reageerders hier het er zo in wrijven, ik vond het eigenlijk wel een geslaagde dag, nu denk ik daar iets anders over. Heel hachelijk!