vrijdag 7 augustus 2020

Hoenderdaell deel 3


We zijn dit jaar sponsor van een deel van een tijger, 

dat betekent natuurlijk dat ik even moest gaan kijken naar ons deel. 

Zo'n tijger is een indrukwekkend beest, grote poten, grote kop en ook grote tanden. 

Je kan ze beter niet in het wild tegenkomen, kans is groot dat je voor een tussendoortje (tussen de zebra's door) wordt aangezien. 

Lieden in de landen waar de tijgers in het wild rondlopen zullen zich vast afvragen wat ons hier mankeert dat we deze dieren zelfs sponsoren. 

Stichting Leeuw vangt verder veel leeuwen en andere katachtigen op, ze komen uit circussen en dierentuinen waar ze overbodig zijn. 

Stichting Leeuw traint de leeuwen weer zodat ze in het wild zelf op voedsel kunnen jagen. 

Meerdere leeuwen zijn inmiddels weer in Afrika in een reservaat losgelaten. 

Mocht ik er ooit een in het wild tegenkomen, dan hoop ik dat ze onthouden hebben dat ik een sponsor ben!

Hachelijk?

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ah, mijn poezenbeesten. Heb je plannen om naar Afrika toe te gaan dan...

FRANK103 zei

@Sjoerd: ik vind het in Nederland al te warm, in Afrika ga je mij niet vinden!

Ad zei

Ha Frank, dus weer een nieuw fenomeen: tigersharing. Mooi initiatief, van Hoenderdael om deze roofdieren weer te heropvoeden om, ze vervolgens weer terug te brengen naar hun natuurlijke omgeving.

FRANK103 zei

@Ad: dat doen ze met leeuwen, ik weet niet of tijgers daar ook geschikt voor zijn

Suske. zei

Altijd leuk zulke aaibare poezen.

FRANK103 zei

@Francky: ik houd het op fotografeerbaar, voor aaien hebben ze mij te grote tanden!

Marco Luijken zei

Hoi Frank,
Fantastische foto's. Gaaf hoe je die tijger hebt gefotografeerd.

Groeten, Marco

FRANK103 zei

Hoi Marco, met de telelens en een klein diafragma vallen de 2 hekken weg en zie je alleen de tijger, verder is het wachten op het goede moment. Maar dat hoef ik jou, als regelmatig dierentuinbezoeker en fotograaf, niet te vertellen!

Paul zei

Volgens mij komen tijgers en zebra's niet in het zelfde leefgebied voor. Hachelijk dus!!!!