donderdag 21 september 2006

Over HET weblog

Kom ik gisteravond, na een drukke werkdag, op de reesbaanklup, hebben de reesbaanklupgenoten kommentaar op de stukjes die Madelon1 hier plaatst. Ranzig vinden ze het. Wanneer wordt de achtergrond roze? vragen ze. En Erik S, die hier sinds kort NIET meer genoemd wil worden, vond het weblog zelfs 'DOLLETJES'. Ik plaats hier natuurlijk zijn vertrouwelijke e-mail: "Frank, waarom staan er van die rare foto's op je weblog, auto's zijn veel leuker dan die kerels. Zet er dan wat vrouwlijk schoon op maar niet plaatjes van Ken, daar is toch geen man in geinteresseeerd. Het wordt weer tijd voor een echte autokwis, als je door je materiaal heen bent heb ik eventueel ook nog wel wat. Op de vereniging doen al de wildste verhalen over je de ronde.

Greetings, 7th Level"

Goed, dus tekst over mijn werkdag. Om het gemiddelde niveau van dit weblog een beetje op te krikken (normaal halen die werkdagteksten het niveau omlaag, maar sinds die foto van ene O. Bloom, beter bekend als Legolas, of Will Turner, is de omgekeerde beweging nodig.) Ik had dus een seminar in de Meervaart, met meerdere sprekers. (seminar is een duur woord voor een bijeenkomst). Ik ben wakker gebleven, een behoorlijke opgave! Laatste spreker was Jan Keijzer, uit Volendam, oom van de zanger Jan Keijzer (iets als BZN), en bekend geworden als scheidsrechter (de ene Jan Keijzer dan, de andere is zanger. Letten jullie wel een beetje op?) Die Jan Keijzer richtte zich steeds tot collega Jaap, ook Volendammer, en riep veelvuldig enzovoorts. Hij kende Jopie Cruijff (elk voordeel heb zijn nadeel) ook persoonlijk. En van Hanegem enzovoorts. En natuurlijk veel Volendamse anekdotes over de palingvangst enzovoorts. Bijvoorbeeld over een grafsteen, niet gemaakt in Volendam, maar in den vreemde (Edam?): "Hier ligt Jet, ons huwelijk was pet, gelukkig heeft zij een ernstige ziekte gekregen, anders had ik hier gelegen". Nietwaar Jaap?

Na het avondeten was er natuurlijk de open avond van school, waarin de juf uitlegt wat ze de kinderen aandoet, en hoe die behandeling heet. OGO (Ontwikkelings Gericht Onderwijs) en Tref-methode en nog veel meer. Nu had ik de luciferstokjes (tandenstokers zijn minder fijn) van vanmorgen gelukkig nog in mijn broekzak dus ik hield het weer wakker!
En dan kom je op de reesbaanklup en gaan ze zeuren over ene Orlando Bloom. 'Heeft Madelon1 niet zelf een weblog?'
Ja, die heeft ze. Als jullie nu gewoon wat meer goede antwoorden op mijn Kennu'em topic geven, dan plaats ik hier weer wat antieke automobielen. En Ronald: het kenteken keur ik goed.

(Blogger werkt niet mee, maar toch is het gelukkig weer gelukt hier een paar foto's te plaatsen van het niveau: dat had voor mij niet gehoeven....)